Slippers

beunhaas
Mn zip type 3 stotterd heel erg als je gas opentrekt, mn setup :

Malossi sport 70
Yasuni r
Mezoly carb 21m, handchoke / momenteel sproeier 100
Powerfilter
Malossi multivar / gewicht rollen ??
Std koppeling / malossi gele trekveertjes
Moet er wel bij zeggen dat koppelingshuis helemaal blauw en paars is maar krijg dat boutje er niet van af dus ik gok zelf ook dat koppelingschoentjes beetje op zijn. Maar dit lijkt me niet de rede te kunnen zijn voor stotteren.

heb deze scooter maandje geleden gekocht en ook meer topics over gemaakt, maar eerste probleem was kapotte zuigerveer. Nou nieuwe zuiger erin gezet toen heeft de scooter het gedaan voor 2 dagen en was over. Was toen vonk probleem nieuwe bobine/cdi (piaggio zit het in een) deed niks. Nieuwe massa aangelegd van bobine naar accu min en nog van bobine naar carter. Hij vonkt nu weer en start ook gewoon. En was dus bezig hem opnieuw af te stellen omdat ik er een nieuwe uitlaat onder heb gedaan en powerfilter erop. Maar krijg hem gewoon niet afgestelt. Begon met 78 en zo beetje omhoog gewerkt maar bleef stotteren maar het was niet zo dat zodra je gas open trok dat die uitviel zoals bij een te kleine sproeier. Had er een 88 in gedaan en ben toen bougie wezen checken (zit een nieuwe br8es in) deze was wel nat maar tegelijkertijd spierwit (zal even vid ervan bijzetten). Toen dacht hij krijgt veel te weinig mengsel omdat die zo wit is, dus sproeier 100 er maar ingezet. Hij blijft stotteren en de bougie blijft wit, zal ook nog even een vid van de scooter die rijd erbij zetten dan hoor je hem stotteren.

Luchtstelschroef staat gewoon op 1.5 slag en stationair nog op nul omdat niet juiste sproeier heb. Zal het aan de afstelling liggen of misschien onsteking want daar las ik ook wat over.


Anyways alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Koppelongshuis wat paars is wil niet perse veel zeggen.

Probeer eerst je standaard filter er maar eens op te zetten. Want weet niet wie iedereen die onzin van een powerfilter op zo'n setup aanraad maar daar heb je dus helemaal niks aan en stelt alleen maar kut af.
Kleur van je bougie kun je eigenlijk pas aflezen na een stuk te hebben gereden als je blok een beetje op temperatuur is. Als het een nieuwe bougie is dan zou ik hem ff minuutje of 5 warm laten draaien en dan minuutje of 5 proberen te rijden paar keer vol gas geven en bij laatste keer volgas je contact uit en je bougie er terplekke uitdraaien en dan kijken naar de kleur.
Zou die sproeier 100 maar ff laten zitten als je dit gaat testen. Beter te grote sproeier dan 1 te kleine
 
Kan aan de verlichting liggen maar ik vindt de bougie ellektrode er nogal wit uitzien.
Ik ben geen tuner maar een powerfilter lijkt me geen goed idee, ik lees er meer problemen over dan goeie dingen.
En die Mezoly carburateur help natuurlijk ook niet erg mee.
Daarom ook die hoofdproeier 100 omdat het powerfilter te veel lucht binnen laat en bovendien die Mezoly carburateur misschien wel een veel mindere venturiwerking heeft.
Ik lees niks over de membraanplaatjes, zijn die in orde?
 
Membraanplaatjes zijn nog in orde, verlichting is door vorige eigenaar nogal slecht aangesloten zoals dat mn rechterknipperlicht achter altijd brand en dashboard verlichting rechtstreeks op stator aangesloten is. Mijn accu is ook nogal prut want die is na laden rond 11/12 v en meteen altijd leeg maar lijkt me niet rede voor stotteren. Ik denk dat het met de onsteking te maken heeft want een bougie hoort niet zo wit uit te slaan (heb paar uurtjes wezens afstellen en dus ook mee gereden) was eerst zwart en nat en daarna opeens fel wit. Met de powerfilter snap ik maar heb het originele filter niet erbij gekregen.

Ik ga vanmiddag maar de originele bobine erop zetten en andere bougies en dan kijken hoe de bougie uitslaat
 
Het lijkt me niet aan de ontsteking te liggen, tenzij het vliegwiel verdraait zit maar dan moet de spie op de krukas er al niet in zitten anders kan dit niet, dus de timing van de ontsteking zit dan wel goed.
Een slechte vonk lijkt me ook niet de oorzaak anders zou de bougie zwart zijn door de slechte verbranding van het mengsel.
Een witte bougie is net een teken dat de bougie te heet wordt.
Krijgt de scooter genoeg mengolie, maw is de oliepomp oké en zit er eventueel nog wel olie in het tankje of meng je zelf en met welke verhouding?
Hoor je een pingend/rinkelend geluid bij de hogere toerentallen want dan is er echt iets mis.
Wat is de hittegraad van deze bougie want op het filmpje kan ik de lettertjes zo snel niet ontcijferen en wat raadt malle ossie aan voor deze cilinder?
Squish niet te klein want dat kan ook eventueel detonatie veroorzaken vooral als je een 50cc kop gebruikt op een 70cc cilinder.
 
er zit nu een br8es in, ik weet dat in het boekje staat dat er een br9es in hoort maar de lokale scooterboer had maar tot 8. Maar dit lijkt me niet veel uit te maken. ik gebruik het oliepompje niet meer en meng zelf met volsynthestisch en dan 25ml op 1l benzine. Vind dat er alsnog behoorlijk wat witte rook uit de uitlaat komt. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik de squish kan opmeten maar zal de cil kop er vandaag ook wel even afhalen om te kijken. Het 2e filmpje is dat ik met de scooter rijd en je hoort hem eigenlijk ook niet echt hoog in toeren lopen maar dat komt denk ik door de te grote sproeier en het stotteren.
 
Hier even een update, duurde even voordat weer tijd had. Heb dus mn cil kop eraf gehaald en eerste dat me opviel was dat mn zuiger en cil kop een kopperen kleurtje hadden, hoe kan dit nou weer. Als pakking zit er een rubberen ringetje tussen, die in de cil kop valt, dit lijkt me voldoende of moet er nog een metalen pakking tussen.

Hier linkje met de fotos:
 
Nog een update voor toekomstige mensen met zelfde probleem mezoly carbs zijn gewoon K U T moet je niet aan beginnen, overgestapt naar 17,5 dellorto veel te grote sproeier want bougie is zeiknat en vol opentrekken zonder te stotteren dus het blijkt weer eens goedkoop is duurkoop.

Mag een slotje op
 
Back
Top