zip type 3 start niet

DaanPolini

Well-Known Member
Hee,
Hee mijn type 3 zip start niet hij vonkt wel bougie word nat en benzine loopt verder goed door iemand een idee? ik had begrepen dat het kan zijn dat je ontsteking verdraait kan zijn maar hoe kan je dat zien of testen ?
en dat die niet in je cilinder vonkt ( polini evo ) maar hoe kan je dat testen? en maken (als dat het probleem is)?

Daan

Advertisement - register to remove this

Dat een bougie vonkt wil nog niet zeggen dat de vonk krachtig genoeg is.
En dat de bougie nat word duid dus erop dat je bougie het mengsel niet krijgt verbrand.

Nou kan dit komen doordat je scooter verzopen is van het vele proberen, de sproeier veels te groot is, de vonk niet sterk genoeg is of te weinig lucht bij de hoeveelheid benzine.

Dus koop even een nieuwe bougie met de juiste hittegraad.
Kick je scooter een aantal keer (2x) zonder de bougie erin, dan vliegt er waarschijnlijk wat benzine uit.
Zorg dus dat er geen onstekings bronnen zijn en dat je bougie uit je bougie dop is.

Draai de NIEUWE bougie erin, en probeer hem nu eens te starten.

Dat een bougie vonkt wil nog niet zeggen dat de vonk krachtig genoeg is.
En dat de bougie nat word duid dus erop dat je bougie het mengsel niet krijgt verbrand.

Nou kan dit komen doordat je scooter verzopen is van het vele proberen, de sproeier veels te groot is, de vonk niet sterk genoeg is of te weinig lucht bij de hoeveelheid benzine.

Dus koop even een nieuwe bougie met de juiste hittegraad.
Kick je scooter een aantal keer (2x) zonder de bougie erin, dan vliegt er waarschijnlijk wat benzine uit.
Zorg dus dat er geen onstekings bronnen zijn en dat je bougie uit je bougie dop is.

Draai de NIEUWE bougie erin, en probeer hem nu eens te starten.

Heb ik al gebrobeert alles al maar ik heb een beetje vrienden gebelt en het kan ook mijn keeringen zijn dus ik ga daar ff kijken ;)

(ik ken daanpolini )

De scooter is tijdens het rijden gaan ratelen, toen heeft die hem uitgezet.
Lijkt me dus dat iets is los getrilt.
Zou die misschien het ontsteking spietje kunnen zijn?

Het is heel gek, maar ik heb deze probleem ook met mijn vivacity.

Ik heb een extra massakabel aangelegd, en heb er een kleinere sproeier in gedaan.

toen startte de scooter en kon ik weer rijden.

het was een duidelijke warmloper en dat geratel kwam denk gewoon van een losse bout bij me uitlaat :) maar heb nu andere evo erop ff en hij doet het weer mijn evo word op dit moment gehoond :)

Iedereen bedankt :)

Back