Zip type 3 rookt veel

zippie3

New Member
Hey mijn zip type 3 rookt heel erg veel , ook zitten de dempers van mijn uitlaat snel vol met olie .. iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen ? Cilinder is gecheckt eveneens als de zuiger+zuigerveren .. misschien een oliepomp probleem ?
 

Sparky

Well-Known Member
Cilinder is gecheckt eveneens als de zuiger+zuigerveren ..
Hoe zijn deze gecontroleerd?
Alleen visueel of heb je de compressie gemeten?

misschien een oliepomp probleem ?
Dat kan.

Misschien ook even aangeven wat je setup is en met name van de brandstofvoorziening. (carb. grootte, sproeier)
Hoe is je vonk?
Rijd de scooter goed of stottert deze soms?
Vlotter/vlotternaaldwerking gecontroleerd?
Luchtfilter schoon?
Geen obstructie in de luchtfilter/luchtfilterhuis/luchtfilterbuis?
Oliepomp al op lekken gecontroleerd?
 

zippie3

New Member
Hoe zijn deze gecontroleerd?
Alleen visueel of heb je de compressie gemeten?


Dat kan.

Misschien ook even aangeven wat je setup is en met name van de brandstofvoorziening. (carb. grootte, sproeier)
Hoe is je vonk?
Rijd de scooter goed of stottert deze soms?
Vlotter/vlotternaaldwerking gecontroleerd?
Luchtfilter schoon?
Geen obstructie in de luchtfilter/luchtfilterhuis/luchtfilterbuis?
Oliepomp al op lekken gecontroleerd?
Carb 17.5
Sproeier 80
Carb is schoon
Luchtfilter schoon
Geen instructie
Olie pomp lekt niet
Verschillende bougies gehad en bij allen hetzelfde probleem gehad
Het is een 2t dus een beetje rook is geen probleem maar als ik achterom kijken tijdens het rijden is alles volledig blauw ,hij stottert overigens niet en rijdt perfect
 

Sparky

Well-Known Member
Olie pomp lekt niet
Hoe heb je dit gecontroleerd en als deze gecontroleerd en in orde is waarom vraag je dan:
misschien een oliepomp probleem ?


Cilinder is gecheckt eveneens als de zuiger+zuigerveren ..
Nogmaals de vraag, hoe?
Vlotter/vlotternaaldwerking gecontroleerd?
Heb je dit ook gecontroleerd?

Compressie al een gemeten of laten meten?
Wat waren de kleuren van de verschillende bougies die je gehad hebt en de warmte graad?

als ik achterom kijken tijdens het rijden is alles volledig blauw ,
Een goed afgestelde 2-takt mag nauwelijks roken en vooral niet als je rijdt.
 

zippie3

New Member
Hoe heb je dit gecontroleerd en als deze gecontroleerd en in orde is waarom vraag je dan:




Nogmaals de vraag, hoe?

Heb je dit ook gecontroleerd?

Compressie al een gemeten of laten meten?
Wat waren de kleuren van de verschillende bougies die je gehad hebt en de warmte graad?


Een goed afgestelde 2-takt mag nauwelijks roken en vooral niet als je rijdt.
Er kan togh wel meer met een oliepomp zijn dan alleen een lekkage lijkt mij ? Compressie is goed , nu heeft hij de hoogste warmtegraad(10) van champion en is in het begin koffiebruin weken later is deze aangekoekt zwart ,vlotter werkt prima ,voorheen had ik een stompe naald en bij de 2e indentiek dezelfde dellorto 17.5 kreeg ik een puntige naald erbij .. cilinder is gecheckt door de scooter handelaar hier (hoe? Geen idee)
 
Top