zip type 3 opvoeren

zip2t!

New Member
Hallo
ik heb een type 3 helemaal standaard. Ik ben van plan hier een malossi 70cc, ontgrensde yasuni r, polini hi speed vario en delortho 17,5 carb op te zetten.
Nou is mijn vraag of mijn snelheid en optrek er beter van wordt als ik een polini speedclutch 3g koppeling inzet.
groetjes Floris
 
Advertisement - register to remove this

Hallo
ik heb een type 3 helemaal standaard. Ik ben van plan hier een malossi 70cc, ontgrensde yasuni r, polini hi speed vario en delortho 17,5 carb op te zetten.
Nou is mijn vraag of mijn snelheid en optrek er beter van wordt als ik een polini speedclutch 3g koppeling inzet.
groetjes Floris
met die polini 3g koppeling kan je je trekveren aanpassen zonder dat je ze eruit hoeft the halen en nieuwe erin. met een inbus kan je eraan draaien en dan worden de trekveren strakker of losser wat jij wilt dus hoef je niet te klooten met je trekveren in en uit je normale koppeling te krijgen

je kan ook een grotere carb kopen I.p.v polini koppeling
 
Oke en die hi speed vario is eigenlijk voor een zip 2000, maar dat past volgens mij wel, maar er zitten 19x15,5 rollen bij, terwijl in de standaard vario 16x13 zitten. Kan ik dan die zip 2000 vario erin zetten?
 
Oke en die hi speed vario is eigenlijk voor een zip 2000, maar dat past volgens mij wel, maar er zitten 19x15,5 rollen bij, terwijl in de standaard vario 16x13 zitten. Kan ik dan die zip 2000 vario erin zetten?
als de hi speed vario op de krukas past dan zou het wel moeten lukken (denk ik). je kan ook een malossi vario voor piaggio oud type kopen die past wel 100% en is met 16x13 rollen
 
maar met grotere mm carb gaat die overal beter presteren
Nee hoor, 17.5 is prima 19 zou mijn keus zijn geweest. Maar als.je de 17.5 al hebt gekocht dan zou een 19mm aanschaffen ook weer zinloos zijn voor dat minimale verschil waar je rijdend niks van merkt. De rollenmaat 19x15.5 is gewoon de maat die dan in de vario moet. Beide varios met 16x13 of 19x15.5 zullen passen maar wel ff goed opletten dat je de vario besteld met de ramplaat met de tandjes en dus niet een ramplaat voor een
gladde krukas.
Die op de foto is de gladde maar dan van Malossi, die moet je in elk geval NIET hebben
 

Attachments

  • 17060550585551546010562816065282.jpg
    17060550585551546010562816065282.jpg
    154.9 KB · Views: 22
Nee hoor, 17.5 is prima 19 zou mijn keus zijn geweest. Maar als.je de 17.5 al hebt gekocht dan zou een 19mm aanschaffen ook weer zinloos zijn voor dat minimale verschil waar je rijdend niks van merkt. De rollenmaat 19x15.5 is gewoon de maat die dan in de vario moet. Beide varios met 16x13 of 19x15.5 zullen passen maar wel ff goed opletten dat je de vario besteld met de ramplaat met de tandjes en dus niet een ramplaat voor een
gladde krukas.
Die op de foto is de gladde maar dan van Malossi, die moet je in elk geval NIET hebben
van 17.5 maar 19 mm is inderdaad een beetje zinloos. ik had zelf 70cc Dr yas r ontgrensd en 21cp polini en trok erg goed op
 
Oke dank je wel, ik heb de carb nog niet besteld dus zit te denken aan een polini 21. Ik zit nu te twijfelen tussen een malossi sport 70cc en 70cc Top performances black trophy ac. Wat zouden jullie als voorkeur hebben? En presteert een 70cc Top performances black trophy ac goed met een yasuni r?
 
Oke dank je wel, ik heb de carb nog niet besteld dus zit te denken aan een polini 21. Ik zit nu te twijfelen tussen een malossi sport 70cc en 70cc Top performances black trophy ac. Wat zouden jullie als voorkeur hebben? En presteert een 70cc Top performances black trophy ac goed met een yasuni r?
wat ik van andere mensen Heb gehoord is dat malossi wat slechter is in laagtoerige cilinders Dan andere merken

in de zomer had ik zelf een DR70 met yas r en 21 polini cp. ik heberop niet normal veel burnouts gedaan en reed echt hard tot einde van me vertanding en toen ik hem had verkocht had die nogsteeds hetzelfde compressie als dat ik hem er net nieuw op had gezet.

die top performance black trophy ken ik niet echt maar zal vast wel een goede cilinder zijn

ik zou een DR70 of top performance black trophy nemen
 
Performance blach trophy is een hoogtoerige cilinder en malossi is laagtoerig, maar mijn voorkeur gaat naar de 70cc Top performances black trophy ac, maar ik weet niet of die goed presteert met een yasuni r
 
Moet je ook je krukas vervangen wanneer je een hoogtoerige cilinder erop zet?
ja bij een hoogtoerige cilinder is het niet slim om het op een standaard krukas zetten. bij een hoogtoerige cilinder moet je bijna altijd wel een andere uitlaat, carb, membraan, krukas etc

als ik jou was zou ik dit als setup nemen
dr70
yasuni r
21mm cp polini carb
powerfilter
malossi vario
brom vertanding
paarse drukveer
gele trekveren
met druk en trekveren kan je een beetje uittesten wat het beste voor jou is of je koopt een polini 3g koppeling
 
Ja er gaat sws niet een groot verschil zijn gwn goed inrijden
Performance blach trophy is een hoogtoerige cilinder en malossi is laagtoerig, maar mijn voorkeur gaat naar de 70cc Top performances black trophy ac, maar ik weet niet of die goed presteert met een yasuni r
ja bij een hoogtoerige cilinder is het niet slim om het op een standaard krukas zetten. bij een hoogtoerige cilinder moet je bijna altijd wel een andere uitlaat, carb, membraan, krukas etc

als ik jou was zou ik dit als setup nemen
dr70
yasuni r
21mm cp polini carb
powerfilter
malossi vario
brom vertanding
paarse drukveer
gele trekveren
met druk en trekveren kan je een beetje uittesten wat het beste voor jou is of je koopt een polini 3g koppeling
allemaal stroef gelul.
Een tpr black is laagtourig en loopt goed op yas r

Als je een dr neem neem gewoon witte drukveer en trekveren en geen 21mm maar een 17,5/19 en al helemaal geen power filter.

Inrijden is ook onzin gewoon gas geven en niet achterlijk er mee om gaan is al zat!
 
allemaal stroef gelul.
Een tpr black is laagtourig en loopt goed op yas r

Als je een dr neem neem gewoon witte drukveer en trekveren en geen 21mm maar een 17,5/19 en al helemaal geen power filter.

Inrijden is ook onzin gewoon gas geven en niet achterlijk er mee om gaan is al zat!
nou paar maandjes terug had ik een zip dr70cc, 17,5mm carb std luchtfilter, en toen ik een 21mm carb kocht paste de std luchfilterslang niet meer op dus had ik gelijk een powefilter erop gezet. het verschil merk je direct. je kan evt nog een andere luchtfilterslang halen om die op je 21mm carb past

dat inrijden is wel echt handig
 
nou paar maandjes terug had ik een zip dr70cc, 17,5mm carb std luchtfilter, en toen ik een 21mm carb kocht paste de std luchfilterslang niet meer op dus had ik gelijk een powefilter erop gezet. het verschil merk je direct. je kan evt nog een andere luchtfilterslang halen om die op je 21mm carb past

dat inrijden is wel echt handig
Dan kan je gewoon niet afstellen.
Mijn beta ark met black trophy heb ik een 21 op gehsd ik merkte geen verschil tussen een 21 wn 19. Op die black trophy 70 heb ik een power filter gehad mede door een c16 en een hpi die erop zat. Kon hij dst net aan een beetje hebben.

Op een dr en std laagtoruog setup gewoon geen powerfilter en een fastoenlujke dellorto 19 of Polini maar ik vind dellorto super.
 
ja bij een hoogtoerige cilinder is het niet slim om het op een standaard krukas zetten. bij een hoogtoerige cilinder moet je bijna altijd wel een andere uitlaat, carb, membraan, krukas etc

als ik jou was zou ik dit als setup nemen
dr70
yasuni r
21mm cp polini carb
powerfilter
malossi vario
brom vertanding
paarse drukveer
gele trekveren
met druk en trekveren kan je een beetje uittesten wat het beste voor jou is of je koopt een polini 3g koppeling


Hoogtoerige 70 past niet eens op een standaard krukas...
Post automatically merged:

Ja er gaat sws niet een groot verschil zijn gwn goed inrijden
Inrijden is ook fokking bullshit man
 
Back
Top