This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zip trekt sloom op van 0-25, daarna maakt hij steeds hogere toeren en gaat hij dus sneller

Semin0251

New Member
ik heb een zip 50cc brom 4t carb uit 2009, helemaal standaard laatst gekocht via marktplaats

Nou heb ik een probleem: bij de optrek van 0-25 trekt hij echt sloom op, hij maakt namelijk weinig toeren. (Hij zit op 1 toonhoogte op lage toeren). Hij trekt wel gewoon op, maar ik weet dat het veel en veel sneller kan gaan. Een fatbike is sneller van 0-25! vanaf 25km/h begint hij als het op steeds hogere toeren te komen en gaat hij dus ook veel sneller. Eenmaal op 50km/h aan te komen zit hij op hoge toeren

En ook: hij loopt 50 op teller. Hoe zou ik hem nog legaal kunnen laten maar wel een hogere top hebben ?

Mijn vraag is: wat zou ik motorisch er aan kunnen veranderen om dit allemaal soepeler te laten verlopen?

Mijn wens is dat hij gewoon ‘snel’ optrekt naar zijn top en eenmaal op zijn top wel gewoon normaal klinkt. Tuurlijk weet ik dat het gewoon een 50cc 4t en daar niet veel uit te halen is, maar ik weet zeker dat dit verbeterd kan worden.

Ik had al wat gehoord dat trekveren van 0-20 ongeveer in werking zijn en daarna de rollen. Misschien dat ik daar iets aan moet veranderen

welke kleur trekveren raden jullie mij aan?
En welke rollen?
En kleur drukveren?

Zou er nog veel meer veranderd aan moeten worden ?

Last edited:
Met dat bedoel ik, dat de top hoger word, maar dat je er geen wok voor kunt krijgen bijv 60 +-

Voor trekveren, welke raad je aan, die het best is?
Een hogere top kan je niet krijgen zonder een WOK status. Gwn een begrenzer erop zetten dus.

Als er nu standaard in zitten zal ik gewoon een setje halen en testen wat het beste werkt voor jouw scooter.