Ja precies. Maar je moet al vaart hebben ongeveer 35 40.Je bedoelt een letterlijke drempel in de weg? Hij krijgt een tik, en dan wil hij wel?
Met 5.5 gram rollen reed die normaal elektrische start doet in 1 klik. Zit een begrenzer v2 in dus de instelbare die heeft ook geen probleem die werkt ook goed op een andere scooter. Ik dacht misschien een gele drukveer proberen die komt morgen.Doet denken aan probleem met bedrading van de ontsteking.
Met name de tweepolige stekker die uit de ontsteking komt. De bruine draad geeft de pulse aan de CDI/Bobine. De blauw/grijze geeft wisselstroom voor het licht en accu bijladen
En de stekker vlak bij de CDI/bobine.
Zelfs het contactslot kan verkeerd werken. Wanneer het contact uit staat, is er een verbinding tussen groen uit de CDI/Bobine stekker en zwart van de aarde, en wanneer het contact aan staat maakt groen geen aarde via zwart.
Zitten de accuklemmen goed vast, en lukt een elektrische start?
Zit er een instelbare begrenzer op die een eigen leven is gaan leiden?
Kan ook een vlotter zijn die niet helemaal vrij beweegt, en dus de benzine toevoer afknijpt totdat ie op zijn lazer krijgt.
Het lijkt me onhandig dat je eerst een drempel moet opzoeken of tegen een muurtje moet rijden om m weer goed te laten lopen.
En hoe kan ik de vlotter controleren of die goed zit. is dat de grote witte plastic in de carburateur?Doet denken aan probleem met bedrading van de ontsteking.
Met name de tweepolige stekker die uit de ontsteking komt. De bruine draad geeft de pulse aan de CDI/Bobine. De blauw/grijze geeft wisselstroom voor het licht en accu bijladen
En de stekker vlak bij de CDI/bobine.
Zelfs het contactslot kan verkeerd werken. Wanneer het contact uit staat, is er een verbinding tussen groen uit de CDI/Bobine stekker en zwart van de aarde, en wanneer het contact aan staat maakt groen geen aarde via zwart.
Zitten de accuklemmen goed vast, en lukt een elektrische start?
Zit er een instelbare begrenzer op die een eigen leven is gaan leiden?
Kan ook een vlotter zijn die niet helemaal vrij beweegt, en dus de benzine toevoer afknijpt totdat ie op zijn lazer krijgt.
Het lijkt me onhandig dat je eerst een drempel moet opzoeken of tegen een muurtje moet rijden om m weer goed te laten lopen.
En hij echt opeens van half gas 40 50 op de teller maximaal tot maximaal snelheid trekken komt tot de 75 78 op de tellerDoet denken aan probleem met bedrading van de ontsteking.
Met name de tweepolige stekker die uit de ontsteking komt. De bruine draad geeft de pulse aan de CDI/Bobine. De blauw/grijze geeft wisselstroom voor het licht en accu bijladen
En de stekker vlak bij de CDI/bobine.
Zelfs het contactslot kan verkeerd werken. Wanneer het contact uit staat, is er een verbinding tussen groen uit de CDI/Bobine stekker en zwart van de aarde, en wanneer het contact aan staat maakt groen geen aarde via zwart.
Zitten de accuklemmen goed vast, en lukt een elektrische start?
Zit er een instelbare begrenzer op die een eigen leven is gaan leiden?
Kan ook een vlotter zijn die niet helemaal vrij beweegt, en dus de benzine toevoer afknijpt totdat ie op zijn lazer krijgt.
Het lijkt me onhandig dat je eerst een drempel moet opzoeken of tegen een muurtje moet rijden om m weer goed te laten lopen.
Ik denk hoop dat het aan de afstelling ligt want met 5.5 rollen reed die goed alleen trok die sloom op door de uitlaat.Dat witte geval is de vlotter. Wanneer deze naar boven komt omdat er benzine in de vlotterbak stroomt sluit ie via de vlotternaald de benzine toevoer. Niet alleen de vlotter moet vrij kunnen bewegen, maar de vlotternaald moet ook uit de buis kunnen komen wanneer het benzine niveau weer zakt. Er bestaan vast filmpjes over op YT. Wanneer je ziet hoe het werkt, kun je denk ik ook iets bedenken hoe je het kan checken op goede werking.
De werking van de carburateur kan ook op een ander punt verstoord zijn, zoals trabiearie naar voren brengt.
De constant vacuüm carburateur op deze zipjes is niet zo simpel. Je kunt bijvoorbeeld volgas geven, en dat de gasschuif daar nauwelijks op reageert. Misschien weet je dat allang, maar ook dat kun je zien en leren via YT.
Wanneer je de luchtfilterslang, en het luchtfilter er af haalt, kun je eventueel met een spiegeltje kijken of de gasschuif inderdaad ook omhoog gaat wanneer je gas geeft bij draaiende motor. Bij een gewone carburateur is gasgeven direct zichtbaar op de gasschuif. Ook al draait de motor niet.
Ik vermoed dat een grotere sproeier weinig gaat veranderen, ook andere veren en rolletjes. Maar wel goed om te doen, want dan weet je zeker, dat het daar niet aan ligt.
Ik snap niet op wat ik moet reageren.Het lijkt erop dat het probleem meer met de benzinetoevoer te maken heeft dan met de ontsteking.
Als je weet dat de vacuümslang aangesloten moet zijn om de benzinekraan 'open'te zetten, ga je kijken of de benzinekraan wel benzine doorlaat als er een vacuüm is. En er moet natuurlijk genoeg benzine in de tank zitten.
Zou je op mijn vorige reactie #13 willen reageren?