Zip trekt raar.

yusie

New Member
ik heb een zip 4t 2v hij trekt echt heel raar op ik heb 4.3 gram rollen met een akrapovic uitlaat. Hij trekt echt helemaal niet en als ik volgas geeft doet die niks totdat ik een harde drempel raak gaat die opeens 10x zo snel en werkt volgas. Ik denk dat mijn drukveer te zwak is heb een witte van malossi en ook witte trekveertjes. Ik heb zelf gele drukveer besteld van malossi ik denk dat mijn v snaar niet goede grip krijgt maar mijn toeren willen niet zo hoog als dat ze kunnen tot ik een drempel raak vliegen de toeren omhoog.
 
Advertisement - register to remove this

Doet denken aan probleem met bedrading van de ontsteking.
Met name de tweepolige stekker die uit de ontsteking komt. De bruine draad geeft de pulse aan de CDI/Bobine. De blauw/grijze geeft wisselstroom voor het licht en accu bijladen
En de stekker vlak bij de CDI/bobine.
Zelfs het contactslot kan verkeerd werken. Wanneer het contact uit staat, is er een verbinding tussen groen uit de CDI/Bobine stekker en zwart van de aarde, en wanneer het contact aan staat maakt groen geen aarde via zwart.
Zitten de accuklemmen goed vast, en lukt een elektrische start?
Zit er een instelbare begrenzer op die een eigen leven is gaan leiden?

Kan ook een vlotter zijn die niet helemaal vrij beweegt, en dus de benzine toevoer afknijpt totdat ie op zijn lazer krijgt.
Het lijkt me onhandig dat je eerst een drempel moet opzoeken of tegen een muurtje moet rijden om m weer goed te laten lopen. ;)
 
Doet denken aan probleem met bedrading van de ontsteking.
Met name de tweepolige stekker die uit de ontsteking komt. De bruine draad geeft de pulse aan de CDI/Bobine. De blauw/grijze geeft wisselstroom voor het licht en accu bijladen
En de stekker vlak bij de CDI/bobine.
Zelfs het contactslot kan verkeerd werken. Wanneer het contact uit staat, is er een verbinding tussen groen uit de CDI/Bobine stekker en zwart van de aarde, en wanneer het contact aan staat maakt groen geen aarde via zwart.
Zitten de accuklemmen goed vast, en lukt een elektrische start?
Zit er een instelbare begrenzer op die een eigen leven is gaan leiden?

Kan ook een vlotter zijn die niet helemaal vrij beweegt, en dus de benzine toevoer afknijpt totdat ie op zijn lazer krijgt.
Het lijkt me onhandig dat je eerst een drempel moet opzoeken of tegen een muurtje moet rijden om m weer goed te laten lopen. ;)
Met 5.5 gram rollen reed die normaal elektrische start doet in 1 klik. Zit een begrenzer v2 in dus de instelbare die heeft ook geen probleem die werkt ook goed op een andere scooter. Ik dacht misschien een gele drukveer proberen die komt morgen.
Post automatically merged:

Doet denken aan probleem met bedrading van de ontsteking.
Met name de tweepolige stekker die uit de ontsteking komt. De bruine draad geeft de pulse aan de CDI/Bobine. De blauw/grijze geeft wisselstroom voor het licht en accu bijladen
En de stekker vlak bij de CDI/bobine.
Zelfs het contactslot kan verkeerd werken. Wanneer het contact uit staat, is er een verbinding tussen groen uit de CDI/Bobine stekker en zwart van de aarde, en wanneer het contact aan staat maakt groen geen aarde via zwart.
Zitten de accuklemmen goed vast, en lukt een elektrische start?
Zit er een instelbare begrenzer op die een eigen leven is gaan leiden?

Kan ook een vlotter zijn die niet helemaal vrij beweegt, en dus de benzine toevoer afknijpt totdat ie op zijn lazer krijgt.
Het lijkt me onhandig dat je eerst een drempel moet opzoeken of tegen een muurtje moet rijden om m weer goed te laten lopen. ;)
En hoe kan ik de vlotter controleren of die goed zit. is dat de grote witte plastic in de carburateur?
 
Doet denken aan probleem met bedrading van de ontsteking.
Met name de tweepolige stekker die uit de ontsteking komt. De bruine draad geeft de pulse aan de CDI/Bobine. De blauw/grijze geeft wisselstroom voor het licht en accu bijladen
En de stekker vlak bij de CDI/bobine.
Zelfs het contactslot kan verkeerd werken. Wanneer het contact uit staat, is er een verbinding tussen groen uit de CDI/Bobine stekker en zwart van de aarde, en wanneer het contact aan staat maakt groen geen aarde via zwart.
Zitten de accuklemmen goed vast, en lukt een elektrische start?
Zit er een instelbare begrenzer op die een eigen leven is gaan leiden?

Kan ook een vlotter zijn die niet helemaal vrij beweegt, en dus de benzine toevoer afknijpt totdat ie op zijn lazer krijgt.
Het lijkt me onhandig dat je eerst een drempel moet opzoeken of tegen een muurtje moet rijden om m weer goed te laten lopen. ;)
En hij echt opeens van half gas 40 50 op de teller maximaal tot maximaal snelheid trekken komt tot de 75 78 op de teller
 
Dat witte geval is de vlotter. Wanneer deze naar boven komt omdat er benzine in de vlotterbak stroomt sluit ie via de vlotternaald de benzine toevoer. Niet alleen de vlotter moet vrij kunnen bewegen, maar de vlotternaald moet ook uit de buis kunnen komen wanneer het benzine niveau weer zakt. Er bestaan vast filmpjes over op YT. Wanneer je ziet hoe het werkt, kun je denk ik ook iets bedenken hoe je het kan checken op goede werking.
De werking van de carburateur kan ook op een ander punt verstoord zijn, zoals trabiearie naar voren brengt.
De constant vacuüm carburateur op deze zipjes is niet zo simpel. Je kunt bijvoorbeeld volgas geven, en dat de gasschuif daar nauwelijks op reageert. Misschien weet je dat allang, maar ook dat kun je zien en leren via YT.
Wanneer je de luchtfilterslang, en het luchtfilter er af haalt, kun je eventueel met een spiegeltje kijken of de gasschuif inderdaad ook omhoog gaat wanneer je gas geeft bij draaiende motor. Bij een gewone carburateur is gasgeven direct zichtbaar op de gasschuif. Ook al draait de motor niet.
Ik vermoed dat een grotere sproeier weinig gaat veranderen, ook andere veren en rolletjes. Maar wel goed om te doen, want dan weet je zeker, dat het daar niet aan ligt.
 
Dat witte geval is de vlotter. Wanneer deze naar boven komt omdat er benzine in de vlotterbak stroomt sluit ie via de vlotternaald de benzine toevoer. Niet alleen de vlotter moet vrij kunnen bewegen, maar de vlotternaald moet ook uit de buis kunnen komen wanneer het benzine niveau weer zakt. Er bestaan vast filmpjes over op YT. Wanneer je ziet hoe het werkt, kun je denk ik ook iets bedenken hoe je het kan checken op goede werking.
De werking van de carburateur kan ook op een ander punt verstoord zijn, zoals trabiearie naar voren brengt.
De constant vacuüm carburateur op deze zipjes is niet zo simpel. Je kunt bijvoorbeeld volgas geven, en dat de gasschuif daar nauwelijks op reageert. Misschien weet je dat allang, maar ook dat kun je zien en leren via YT.
Wanneer je de luchtfilterslang, en het luchtfilter er af haalt, kun je eventueel met een spiegeltje kijken of de gasschuif inderdaad ook omhoog gaat wanneer je gas geeft bij draaiende motor. Bij een gewone carburateur is gasgeven direct zichtbaar op de gasschuif. Ook al draait de motor niet.
Ik vermoed dat een grotere sproeier weinig gaat veranderen, ook andere veren en rolletjes. Maar wel goed om te doen, want dan weet je zeker, dat het daar niet aan ligt.
Ik denk hoop dat het aan de afstelling ligt want met 5.5 rollen reed die goed alleen trok die sloom op door de uitlaat.
 
Probleem is opgelost met een grotere sproeier. Maar helaas probeerde ik mijn scooter te starten zonder de vacuum slang en nu werkt mijn scooter niet meer carburateur kom helemaal geen benzine in. Hopelijk is het de benzine kraan en niet de pomp. Kan het ook aan iets anders liggen?
 
Beste Yusie,
Jouw zip deed raar en je zocht op dit forum naar een oplossing.
Nu lijkt het erop dat er geen easy fix is, een gouden tip die je zelf kunt uitvoeren, en waardoor je niet naar de scooterzaak hoeft te gaan.
Dat heb je nu geprobeerd.
Volgens mij loop je er nu tegen aan dat je bepaalde kennis over hoe de 4 takt motor werkt, en jouw zip in het bijzonder, onvoldoende in huis hebt.
Klopt dat een beetje? Heb je al eens via de zoekfunctie van de site iets gezocht en gevonden waar je iets aan had?
 
Het probleem optrekken was opgelost maar ik wou een nog grotere sproeier proberen had ik alles weer in elkaar probeerde ik hem te starten toen wou ik kijken wat er aan de hand was zag ik dat de slangetje bij het spruitstuk los had ik hen weer erin startte de scooter voor 2 seconden. En nu is het helemaal droog in mijn carburateur en komt er geen benzine meer in.
 
Het lijkt erop dat het probleem meer met de benzinetoevoer te maken heeft dan met de ontsteking.
Als je weet dat de vacuümslang aangesloten moet zijn om de benzinekraan 'open'te zetten, ga je kijken of de benzinekraan wel benzine doorlaat als er een vacuüm is. En er moet natuurlijk genoeg benzine in de tank zitten.
Zou je op mijn vorige reactie #13 willen reageren?
 
Het lijkt erop dat het probleem meer met de benzinetoevoer te maken heeft dan met de ontsteking.
Als je weet dat de vacuümslang aangesloten moet zijn om de benzinekraan 'open'te zetten, ga je kijken of de benzinekraan wel benzine doorlaat als er een vacuüm is. En er moet natuurlijk genoeg benzine in de tank zitten.
Zou je op mijn vorige reactie #13 willen reageren?
Ik snap niet op wat ik moet reageren.
 
In dit stukje stel ik je twee vragen:

Volgens mij loop je er nu tegen aan dat je bepaalde kennis over hoe de 4 takt motor werkt, en jouw zip in het bijzonder, onvoldoende in huis hebt.
Klopt dat een beetje? Heb je al eens via de zoekfunctie van de site iets gezocht en gevonden waar je iets aan had?
 
Nou, dan moet het goed gaan komen.
Wanneer je benzinekraan geen benzine doorlaat kan die kapot zijn. Maar er kan ook troep zitten in de onderkant van de tank.
Succes!
 
Ik heb mijn benzine kraan en leidingen schoongemaakt hij start weer in 1 keer maar ik weet niet hoe opeens zij de toeren heel laag en komt die met moeite tot 50 kmpu op de teller en doet die 15 seconden over. Terwijl die 75 reed normaal snel optrek had. Is er misschien wat met de bougie want ik probeerde het heel lang te starten toen die niet meer aan wou? Sproeiers maken ook geen verschil 78 rijdt precies het zelfde als 88
 
Back
Top