Zip stuur niet los

Jakko2

New Member
Hallo mensen, het stuur van mijn zip was scheef dus dacht het stuur even recht te draaien. Ik heb echter de bout gewoon helemaal losgedraaid en eruit gehaald en weer vastgedraaid, toen heb ik er een paar tikken erop te geven later zag ik dat je de bout niet helemaal los moest draaien maar nu krijg ik het stuur er niet uit en gaat de stuurbout niet meer vast, ik weet echt niet wat ik moet doen. Weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen?
 

Attachments

  • stuur.JPG
    stuur.JPG
    31.6 KB · Views: 26
  • stuur2.jpg
    stuur2.jpg
    127.2 KB · Views: 24
Advertisement - register to remove this

@Jakko2

Op de eerste foto zie ik dat de expander scheef zit.
Onderdeel nummer 2. Zie onderstaande link.

Neem een staaf ijzer dat in het gat past. Een verlengstuk uit een doppendoos o.i.d. (zie foto)
Geef een tik met een hamer op de staaf en de expander komt los en valt op de grond.
Nu kan je het stuur verwijderen/recht zetten.

Met een beetje geluk is alles nog heel en niet verbogen, anders kost het je een nieuw stuur.

Doppenset.png
 
@Jakko2

Op de eerste foto zie ik dat de expander scheef zit.
Onderdeel nummer 2. Zie onderstaande link.

Neem een staaf ijzer dat in het gat past. Een verlengstuk uit een doppendoos o.i.d. (zie foto)
Geef een tik met een hamer op de staaf en de expander komt los en valt op de grond.
Nu kan je het stuur verwijderen/recht zetten.

Met een beetje geluk is alles nog heel en niet verbogen, anders kost het je een nieuw stuur.

View attachment 67894
dus eigenlijk moet ik met iets van metaal (zodat het niet breekt) de expander eruit slaan en dan gaat mijn stuur los en dan is mijn voorvork ook automatisch los? Alvast dankjewel voor je advies.
 
Sla nou maar met iets die expander los de rest zie je vanzelf wel toch? Is godver geen hogere wiskunde tochzeker om een stuur los te maken. Als dat al niet lukt met een beetje inzicht
 
Back
Top