Zip start probleem in winter

Lolyou

New Member
Hi, Ik heb overal zitten zoeken, ben naar een winkel (met wat ik denk weinig kennis) gegaan en zelf een paar dingen geprobeerd maar niks helpt.

De scooter startte niet meer na een jaar niet erop gereden te hebben. Dus ik heb zelf de carburateur vervangen. Dit kwam uit een andere Zip dat nog wel werkte. Toen het nog warm was (zomer tijd) startte de scooter na 5-10 seconden elektrisch starten of in een keer met de kickstart.

Nu het winter is heb ik een probleem met starten. Het start pas na een paar keer kicken en elektrisch starten doet het niet, pas als de scooter warm heeft gelopen. Ik heb het kort geleden laten afstellen en het heeft geholpen voor een paar dagen. Dit werd gedaan door iemand die er verstand van heeft, maar herkent het start probleem niet.

Ik zie wel dat mijn luchtfilterbox af en toe vochtig is maar de luchtfilter zelf is droog. Ik weet niet van waar het vocht binnen komt. Het voelt net als motor olie.

Verder rijd het gewoon goed als die eenmaal aan staat en start gemakkelijk elektrisch alsnde blok warm heeft gelopen.

Het gaat om een 2009 Piaggio Zip snor scooter.
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet dat de Zipjes welke in China geproduceerd worden/werden problemen (kunnen) hebben v.w.b. vocht in sommige stekkeraansluitingen.
Weet niet zeker of het hier van toepassing is maar vocht kan zeker een issue zijn!
Winter, herfst of zelf in de zomer kunnen vochtige nachten serieuze startproblemen veroorzaken.

Ik ga nog even kijken of ik het e.e.a. nog kan traceren omtrent dit gegeven.
 
Last edited:
Het maakt niet uit of je de motor handmatig of elektrisch start wat dat betreft.
Het gaat dan echt om de elektrische aansluitingen en/of stekkerverbindingen tussen het contaktslot, bobine en/of CDI.
 
Het maakt niet uit of je de motor handmatig of elektrisch start wat dat betreft.
Het gaat dan echt om de elektrische aansluitingen en/of stekkerverbindingen tussen het contaktslot, bobine en/of CDI.

De scooter staat nu een aantal dagen binnen, en heb dagelijks geprobeerd de scooter te starten. Elektrische motor draait maar geeft het zelfde reactie, en de kickstart werkt pas na een aantal keren.
 
Back
Top