Zip sp voorvork inkorte

Die zip heeft waarschijnlijk een SP2000 mono erin zitten, die zijn iets hoger als 98.

Maar gewoon 2 zeskant moeten(van 30mm), draad eruit boren en je bent klaar. Staal en rvs wat wil je nog meer?:)
 
Lijkt me wel!, Maar dat zie je dan toch aan de arm?

Deze zip bijvoorbeeld, dit is gewoon een slechte HOEK van de mono!!



zo hoort het dus niet.


balhoofdshoek, en de hoek waaronder de schommelarm staan zijn 2 verschillende dingen.
Ik weet uit eigen ervaring dat als je schommelarm te recht staat, dat je veer slechter werkt, dan als die een stuk omhoog wijst.

Maar dat terzijde, ik had het over de balhoofdshoek,
Dit dus:

balhoofdhoek.jpg
 
Ik had in mijn racers de voorvork afgedraaid en de schokdemper zo ver mogelijk omhoog gemonteerd (dmv busjes) dus lager kon hij niet. Balhoofdhoek is niet zo snel een probleem...
 
let wel op als je hem te ver verlaagt met busjes dat je band gaat aanlopen bij het remmen onderaan de S van je voorvork, die alu bonk zeg maar!
 
mwa, valt opzich wel mee, ik heb er geloof ik 3 moertjes uitgeboord tussen liggen, en dan ben ik net vrij daaro.

maar bij een sprinter minder belangrijk
 
Ja we zien het alemaal wel!
iig alemaal bedankt voor de informatie!

Ik koop zoiezo nog een extra voorvork en die laat ik dan aanpassen! en dan monteren en dan gewoon een dagje testen.
 
Ja we zien het alemaal wel!
iig alemaal bedankt voor de informatie!

Ik koop zoiezo nog een extra voorvork en die laat ik dan aanpassen! en dan monteren en dan gewoon een dagje testen.

Wat wil je aan een afgedraaide voorvork testen dan? Beetje zonde van je trainingstijd als je dat aan een voorvork gaat spenderen!!
 
nee ik rijd nu met standaard voorvork, zonder busjes.
Maar heb al busjes op maat, en ga een dagje pakken om de vering af te stellen en de brommer hebben hoe ik wil.

en als ik het te hoog vind zetten we er een 2e voorvork in die is aangepast.

gewoon testen, 1e worden doen we toch niet! het word gewoon een jaar alles uitvinden en doen!
 
"Ik heb altijd met stuurdemper gereden op de minibike, en ik vind me zip nu al erg licht sturen.." klinkt alsof je hem nog lichter wilt laten sturen :p

Misschien handig om je oude 1e post ook weer neer te zetten voor als iemand de search gebruikt over afgedraaide voorvorken..
 
Back
Top