Zip sp voorvork inkorte

Jordy Rossi

Well-Known Member
Stuurdemper ( Topic aangepast! )

Hallo!

Ik vraag me nu af waar een stuurdemper word gemonteert op een zip sp?

Natuurlijk op de voorvork en frame, maar waar?

Is er iemand hier met een zip sp+stuurdemper?

Ik heb altijd met stuurdemper gereden op de minibike, en ik vind me zip nu al erg licht sturen..

Het liefst met een paar foto's + Model stuurdemper en waar te verkrijgen!

Bedankt alvast!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo!

Wat ik me nu afvraag, Waar word nou de voorvork 3cm ingekort voor het race?
Of sprint wat jij wilt!:p

Graag reactie met eventuele foto's, en wat er precies gedaan moet worden.
Bedankt!

Gr Jordy

Onderaan, waar nu de lagerschaal zit + de buis. David kan dit voor je regelen volgens mij...
 
345ka6p.jpg


Dus dat moet naar beneden als ik het goed begrijp?
 
dat moet idd naar beneden gedraaid worden, en bovenaan moet er draad bijgesneden worden of een klein stukje tussen de buis uithalen en dan weer aan elkaar lassen.
 
Ja precies, helemaal duidelijk :) dat wil ik ook wel laten doen denk ik, vind m'n vork altijd zo hoog en rijd daarom met een Deestone, maar vind dat zo'n klein gevaarlijk ding.
 
Dat is een soort vervanging van je originele plaatje vind ik. Ik heb hem op deze manier verlaagd, het plaatje aan de bovenkant gemonteerd met 2 busjes als 'spacers'.

[ir]http://i51.tinypic.com/2a631nm.png[/ir]
 
Ja dat is inderdaad niet de beste keuze die je kan doen. In de praktijk blijkt dat er geen problemen zijn voor mij, het was ook meer voor de looks (hout lijkt me ook wel wat :p), maar het beste kun je een steviger metaal pakken idd.
 
Dat ligt er aan hoe je dat ding gebruikt. Volgens mij is de bedoeling van dat Stage6 ding dat je voorvork hoger wordt, want als je je voorvork wilt verlagen zou ik hem andersom monteren als dat ze gemonteerd zijn op de foto bij euroscooters. Het ligt er eigenlijk aan of je hem boven of onder de ophangpunten op je vork monteert, en op z'n kop of niet.


edit; het zou natuurlijk ook kunnen dat dat uitstekende rondje, precies tussen de 2 ophangpunten op je vork, door kan, zodat je veer inderdaad iets hoger komt waardoor je vork lager wordt. Maar dat scheelt dan 1,5 cm ofzo maximaal met dat ding.
 
Nouja, was maar een suggestie.

Heb er zelf 0,0 ervaring mee, maar vond het er wel netjes uit zien op de foto's.

Misschien iemand van het forum je meer kan vertellen erover, iemand die het al eens getest heeft ofzo?
 
de voorveer van stage 6 is net wat langer als de andere veren, daarom heeft stage 6 dat plaatje erbij gemaakt. de plaatje bevestig je alsnog aan de onderkant van de ophanging dus je wint er miss 10 a 15mm mee. Echt veel lager is het dus niet

@Anne: denk dat de voorvork afgedraaid erg mooi zal staan bij jou, omdat je nu dat grote open stuk tussen veer en frame hebt
 
Bedankt voor alle Reacties!

Anne, hoelang zijn jou busjes precies?

Ik wil alles wel gaan aanpassen, Maar ik ga mijn 1e jaar scooter racen en ik wil gewoon van alles proberen.

We gaan eerst gewoon de boel verlagen door middel de busjes dus,
En dan nog eens een andere extra voorvork gaan verlagen!

Ik heb zo'n stage 6 adapter maar PAST NIET ICM RS24-10!
De S6 adapter bied mogenlijkheid om je veer hoog/laag af te stellen, Maar met de Malossi veer heb je alle ringen nodig, dus heeft het weinig nu en staat de voorkant hoger!

 
Back
Top