Ik neem aan dat die band ook vervangen is door scooterzaak De Beente in Mestreech?
Als dit zo is, zou ik toch nog eens teruggaan want dat is niet in orde, een nieuwe band mag niet lekken.
Een standaard scooter hoort 45 kmpu te lopen, dit is iets meer op de "teller", de Sym van mijn zoon geeft ongeveer 49 kmpu aan als de gps 45 kmpu zegt.
De Beente is toch een gerenomeerd bedrijf en als je de scooter daar hebt laten ombouwen en laten keuren moet het goed zijn, je hebt immers ervoor betaald!
Met andere woorden, als de scooter geen 45 gps haalt hebben ze toch een steekje laten vallen.
Misschien hebben ze alleen de CDI aangepast naar een originele brom cdi en eventueel trekveertjes, drukveer en variogewichtjes zo gelaten zoals het was, niet in orde/serieus dus.
Maar dit laatste is dus maar giswerk mijnerzijds.
Wat je zou kunnen proberen, als je niet meer wilt teruggaan naar die scooterzaak, is om een ontgrensde cdi te plaatsen, de sproeier een paar maatjes groter en de instellingen van alles achter de carterkap aan te passen indien nodig (variogewichtjes, drukveer, trekveren)
Maar vermoedende dat je weinig tot geen verstand hebt van scooters noch ervaring hebt met het sleutelen eraan, wordt dit wel erg lastig.