Zip SP 2000

Status
Not open for further replies.

tom_zip_sp_2000

HTC Tuner
Ik kocht mijn zip in october '03 nieuw van de dealer, een zip sp 2000. Eerst maar heel ff de eerste 300 km orgineel gereden en toen de ring eruit en ook de uitlaat dicht geknepen. Nou dat ging maar even goed, want de gast die de ring er voor mij uit had gedaan die had de startmotor nie goed terug gedaan en was het van binnen helemaal in de soep gelopen. Ik terug naar de dealer en de scoot daar gezet, want ik moest op dat moment ook net gaan verhuizen naar kuwait.. de dealer zei dat er bij alles op nieuw in moest, krukas, v-snaar, oliepomp, startmotor, alles behalve mijn cilinder nog net niet.. ik wou dit natuurlijk niet betalen maar mijn vader was zo aardig om die 600 euro te betalen.

Ik had ook nog een versterkertje van een gast kunnen kopen en die ook in mn scoot gebouwd, versterker van 100 W, en 1 speakertje van Caliber, zo gebouwd dat ik mn discman er op aan kan sluiten, kom best een redelijk geluidje uit!!

Nou ik dus voor een bepaalde tijd naar kuwait en kwam in de kerst van vorig jaar terug met 800 km op de teller, en reed die paar dagen dat ik in nederland was gewoon orgineel.

Ik de zomer had ik voordat ik teug naar nederland ging al een uitlaatje besteld. Een gianelli NRX, ik had gehoord dat dit uitstekende uitlaten zijn voor op een piaggio blok, en dat blijkt wel! ik reed makkelijk 105 - 110 op de teller van mijn zip en ik heb 1 keer 105 op de autoteller van mijn vriend gereden, hard zat voor bijna alles orgineel.

Daarna wou ik toch nog iets meer optrekken dus ik een MHR vario besteld, nadat hij aankwam bleek het dus de foute te zijn :(, ik had er perse eentje nodig die speciaal voor de sp 2000 is gemaakt, maar dat wist ik dus nog niet.

Ook bij de vario een hebo stickerset besteld, en op de zijkant van mn zip geplakt! ziet er best bruut uit!

Nu staat mijn scoot veilig in de schuur van mn oma want ben in middels al terug in kuwait.

Als ik na de zomer veel he gewerkt en gespaard ben ik van plan deze setup te doen:
* Hebo manston 2 / MHR Team Cil (kan maar nie besluiten)
* Hebo Racind 2 / Bidatlot c20 Uit (liefst uiteraard hebo 2)
* Malossi MHR Overrangeset
* Malossi Koppeling
* Doppler Krukas
* 25 mm Dell'orto
 
Advertisement - register to remove this

oct 03 nieuw ???? dus nog geen maand oud, en nu al alles veranderen ?????

maar goed, klint goed, ben benieuwd, en de pics:) ??
 
beter eerst veel sparen en dan topic openen, want zo te horen duurt het nog wel ff voordat er iets 'speciaals' is aan je scoot ;)
 
what the fuck tis geen V&A hier, nice zipje btw, maar zou je niet eerst lekker onbegrensd rond gaan tuffen, of met dr70..
(btw manston2 is std wel wat vetter dan een team.. easy choice denk.)
 
Originally posted by Buubdaman
what the fuck tis geen V&A hier, nice zipje btw, maar zou je niet eerst lekker onbegrensd rond gaan tuffen, of met dr70..
(btw manston2 is std wel wat vetter dan een team.. easy choice denk.)

Ik hou nie van standaard! en zeker manston 2, en die uitlaat, ik kan het toch alleen maar vragen omdat ik geen zin heb om 400 euro daar nieuw aan uit te geven
 
je hebt precies nog nie heel erg veel ervaring !

denk eerst eens goed na over met wat je begint, zon setup vergt namelijk veel zorg en onderhoud + je mag de kosten niet vergeten van bv. slijtage. (zuiger(s) bv)


iig suc6 als je er toch mee doorgaat ..
 
Originally posted by zidox
je hebt precies nog nie heel erg veel ervaring !

denk eerst eens goed na over met wat je begint, zon setup vergt namelijk veel zorg en onderhoud + je mag de kosten niet vergeten van bv. slijtage. (zuiger(s) bv)


iig suc6 als je er toch mee doorgaat ..

Bedankt voor het advies.. ik ben indd nog maar een beginnertje maar met de juiste mensen die mij opgang helpen komt dat zeker goed!!
 
Zonder foto's, en enig verloop in je project, heeft dit weinig zin... No offence, Tom...

Je mag van mij een prachtig topic wijden aan je Zip 2000 als je eenmaal bezig bent...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top