Zip piaggio kleppen lek ??

KB54

Member
Hey ik had hiervoor een 72cc gemonteerd en het werkte ni nu ben ik gaan kijken of men kleppen lek zijn dus heb ik 0,10 en 0,15 gedaan maar als ik remreiniger achter die 2 kleppen spuit gaat da er gelijk eruit kan de kleppen lek zijn ??image.jpg
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    133.9 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Nu ik de foto goed bekijk en ik het verhaal van TS lees, had @WEBRacing dit gelijk goed gezien.
Dit is geen kwestie van vervuiling, die klep is gewoon krom geslagen.
Dus deze klep is niet meer te redden en zal vervangen moeten worden en dan maar hopen dat er verder niks met de zitting of tuimelaars is gebeurd.
dus als ik de nieuwe cilinderkop monteer kan ik dan gevolgen hebben denkje ???
Post automatically merged:

View attachment 73188

Ik vind dit plekje ook heel verdacht.
idd deze kleppen hebben zijn tijd voltooid maar ben nu bang dar er iets anders mis is als ik die nieuwe cilinderkop monteer dat het weer gaat gebeuren
 
Ik zou ook voor alle zekerheid de zuiger , en drijfstang nakijken , op schade , en krom zijn , En als je alles goed op tijd hebt , kan er niets meer mis zijn . Wel eerst met de hand door draaien een paar keer. En de bouten op het juiste moment vastzetten , en kopbouten kruislings .
 
Ik zou ook voor alle zekerheid de zuiger , en drijfstang nakijken , op schade , en krom zijn , En als je alles goed op tijd hebt , kan er niets meer mis zijn . Wel eerst met de hand door draaien een paar keer. En de bouten op het juiste moment vastzetten , en kopbouten kruislings .
hoe bedoelje met bouten op jouste moment vast zetten ??
 
isgoed morge is het een grote dag voor mij mijn kleppen kome eindelijk binnen na bijna 1 week
Hoe bedoel je dit , heb je nieuwe kleppen besteld , of een hele complete cilinderkop? Als je alleen kleppen hebt besteld , is dit naar mijn mening , niet zo'n goede zet van je . de reden is , dat je de zittingen, klepgeleiders moet controleren , en nameten , en de kleppen moet inslijpen . Het is niet zo dat je gewoon even de kleppen vervangt en klaar , en dan verwacht dat de motor loopt . Klepgeleider kan ook krom , uitgesleten , of gebroken
zijn , door de krom geslagen klep . Beste is dan om het te laten doen .
Gezien je vorige vergissing , baseer ik hier mijn mening op , als het anders is bied ik je hierbij mijn excuus aan.
Ook het op moment aantrekken van de diverse bouten , is belangrijk , zodat je niet de ene kant van je cilinder / cil kop vaster ( dus scheef)
aantrekt . De 4 moeren moet je kruislings op het juiste aanhaal moment aantrekken met een moment sleutel . Er zullen gerust reacties komen dat het 100 keer goed is gegaan zonder , maar ikzelf volg altijd het werkplaats handboek hier in , ook zijn er momenten voor de andere bouten en moeren ( ketting spanner , in/uitlaat , enz ) Kijk maar eens hoeveel keer er hulp gevraagd wordt bij over de kop gedraaide moeren/bouten , en schroefdraad die uit aluminium delen zijn getrokken .
 
Hoe bedoel je dit , heb je nieuwe kleppen besteld , of een hele complete cilinderkop? Als je alleen kleppen hebt besteld , is dit naar mijn mening , niet zo'n goede zet van je . de reden is , dat je de zittingen, klepgeleiders moet controleren , en nameten , en de kleppen moet inslijpen . Het is niet zo dat je gewoon even de kleppen vervangt en klaar , en dan verwacht dat de motor loopt . Klepgeleider kan ook krom , uitgesleten , of gebroken
zijn , door de krom geslagen klep . Beste is dan om het te laten doen .
Gezien je vorige vergissing , baseer ik hier mijn mening op , als het anders is bied ik je hierbij mijn excuus aan.
Ook het op moment aantrekken van de diverse bouten , is belangrijk , zodat je niet de ene kant van je cilinder / cil kop vaster ( dus scheef)
aantrekt . De 4 moeren moet je kruislings op het juiste aanhaal moment aantrekken met een moment sleutel . Er zullen gerust reacties komen dat het 100 keer goed is gegaan zonder , maar ikzelf volg altijd het werkplaats handboek hier in , ook zijn er momenten voor de andere bouten en moeren ( ketting spanner , in/uitlaat , enz ) Kijk maar eens hoeveel keer er hulp gevraagd wordt bij over de kop gedraaide moeren/bouten , en schroefdraad die uit aluminium delen zijn getrokken .
U heeft gelijk ik volg ook de kruislings voor bouten en heb een hele cilinder kop besteld heb deze gekocht zal toch goed ? en heel erg bedankt voor u reactie
 

Attachments

  • IMG_5283.png
    IMG_5283.png
    257.1 KB · Views: 5
En als je het hebt gemonteerd , niet meteen kicken of starten , maar eerst een paar keer rond draaien met de hand .
Let ook op de stand van de sloten van de zuigerveren voordat je de cilinder er weer opzet.
Succes met de montage
 

Attachments

  • Zuigerveren montage.jpg
    Zuigerveren montage.jpg
    80.3 KB · Views: 2
En als je het hebt gemonteerd , niet meteen kicken of starten , maar eerst een paar keer rond draaien met de hand .
Let ook op de stand van de sloten van de zuigerveren voordat je de cilinder er weer opzet.
Succes met de montage
heb snel een vraagje stelje voor ik zou het ni doen zoals in de foto voor zuigerveren wat gebeurt er dan ???
 
Dan kan als b.v de zuigerveren sloten tegen over elkaar , of bijna tegen over elkaar , de compressie door blazen naar je carter ( hoge carterdruk , en olie die daardoor via de carterontluchting naar je lucht filter geblazen wordt ) , en bij de inlaat slag , als de zuiger dus naar beneden gaat , hij olie /oliedamp kan zuigen uit het carter , en daardoor een olie boot worden . En je niet genoeg druk hebt bij de compressie slag . Bekijk ook je zuiger goed op beschadiging , door de botsingen met je klep . nogmaals succes , en leen of koop een moment sleutel
 
Dan kan als b.v de zuigerveren sloten tegen over elkaar , of bijna tegen over elkaar , de compressie door blazen naar je carter ( hoge carterdruk , en olie die daardoor via de carterontluchting naar je lucht filter geblazen wordt ) , en bij de inlaat slag , als de zuiger dus naar beneden gaat , hij olie /oliedamp kan zuigen uit het carter , en daardoor een olie boot worden . En je niet genoeg druk hebt bij de compressie slag . Bekijk ook je zuiger goed op beschadiging , door de botsingen met je klep . nogmaals succes , en leen of koop een moment sleutel
heb eeen moment sleutel daarvan ben ik goed zal morge een foto stuure als er beschadigingen is en als de veren goed staan
 
Back
Top