Zip iget 4t 3v loopt niet lekker

Giel86

New Member
Hoi allemaal, na een tijd hebben meegelezen, toch een draadje plaatsen.
Mijn zip 4t 3v 45km e5 loopt niet lekker sinds ik een polini ecm heb geïnstalleerd, op de hogere snelheden vanaf 40-50km pu merk ik dat de scooter schokt en inhoudt.
Iemand een idee hoe het te verhelpen? , dacht zelf aan luchtfilter vervangen zodat motortje meer lucht krijgt

M'n set up is polini ecu map1, malossi multivar met 7,5 rollen en torque driver.
Staat ongeveer 800 km op de scooter.
 
Advertisement - register to remove this

Er staat ook in de bijbeschrijving, dat voor map1 de scooter maar max 55km/u top gaat...
Als ik de verder kijk in de beschrijving staat er:
LET OP!! Bij montage op een 25km/u versie wordt aanbevolen de 45km/u luchtfilterslang te monteren.
(link)

Zit er al een 45km luchtfilterslang op je scooter?
Heb je namelijk de scooter zo gekocht de versie 45km of omgebouwd van 25km naar 45km bedoel je?

Bron:
 
Last edited:
Er staat ook in de bijbeschrijving, dat voor map1 de scooter maar max 55km/u top gaat...
Als ik de verder kijk in de beschrijving staat er:
LET OP!! Bij montage op een 25km/u versie wordt aanbevolen de 45km/u luchtfilterslang te monteren.
(link)

Zit er al een 45km luchtfilterslang op je scooter?
Heb je namelijk de scooter zo gekocht de versie 45km of omgebouwd van 25km naar 45km bedoel je?

Bron:
Zit al een 45km pu luchtfilter slang op, de lagere snelheid tot 55 is precies goed voor mijn doen, stadsverkeer dus sneller heeft weinig zin.
Ging er meer om dat laatste stukje in z'n bereik aan horten en stoten is soms.
 
Hoi allemaal, na een tijd hebben meegelezen, toch een draadje plaatsen.
Mijn zip 4t 3v 45km e5 loopt niet lekker sinds ik een polini ecm heb geïnstalleerd, op de hogere snelheden vanaf 40-50km pu merk ik dat de scooter schokt en inhoudt.
Iemand een idee hoe het te verhelpen? , dacht zelf aan luchtfilter vervangen zodat motortje meer lucht krijgt

M'n set up is polini ecu map1, malossi multivar met 7,5 rollen en torque driver.
Staat ongeveer 800 km op de scooter.
Met je luchtfilter zit je wel goed. Ik gebruik het zelfde luchtfilter en slang op mijn 80cc en die ademt er prima mee.
Het inhouden en schokken zou niet mogen: je zou moeten overleggen met de zaak waar je deze ECM hebt gekocht.
Want wanneer alles goed aangesloten is en de rest van je scooter in goede staat is zou je tot de 60 km moeten kunnen komen, zonder horten en stoten
 
Goeie idd, zal eens leverancier contacteren over hoe en wat,
En de filter nakijken of er geen troep in zit (hier is laatst aardig wat gestraat en zand overal).
Zal update geven als ik meer weet.
 
Ik heb deze ECU ook. Gewoon in map 2 rijden want dan rijd ie beter. Niet kijken naar dat gedoe over de uitlaat die je MOET hebben en de klepveren die vervangen moeten worden. Zijn verkoop praatjes
 
In map2 rijden nooit geprobeert, verkoper gaf elke keer aan dat er een uitlaat op moest en zuigerveren vervangen moesten worden idd, daar trapte ik niet in en heb de ecu terug gestuurd naar de verkoper.
Maar voor volgende kopers, mooie info
 
In map2 rijden nooit geprobeert, verkoper gaf elke keer aan dat er een uitlaat op moest en zuigerveren vervangen moesten worden idd, daar trapte ik niet in en heb de ecu terug gestuurd naar de verkoper.
Maar voor volgende kopers, mooie info
Het lijkt bijna alsof ze die klepveren bij de ECU leveren en zeggen dat ze verplicht gemonteerd moeten worden zodat je ook de cilinder neemt omdat je dan toch al het hele blok los moet halen
 
Back
Top