zip iget 2019 motorlampje knippert

sohan

New Member
ik heb een zip iget 2019
reed vandaag voor 30 min vol gas
ik vertraagde en ging in een gat volgende wat ik weet is dat ik vermogen verlies heb ben dus gestopt en toen knipperde mijn motorlampje 6x en dan stopt het en het gaat zo maar door
en er zit een ongrensde ecu in
heb al geprobeerd de standaard ecu te monteren maar dan kom ik geen meter vooruit met vol gas
 
Advertisement - register to remove this

alle slangen op je carbrateur gekeken? maakt bougie dop nog goed contact op bougie? heb zoiets soort gelijks ook gehad is het een euro 4 zo ja probeer dan een groteren sproeier te monteren bij euro 4 na een bepaalde kilometerstand uit mijn ervaring hebben ze soms een groteren sproeier nodig lucht alle inlaat slangen zoals luchtfilterhuis luchtfilter zit alles tot aan de carb zit dat nog goed zit je lambda sensor op je uitlaat nog goed is de bekabling daarvan nog heel die staat vaak onder spanning en die regelt je verhouding benzine lucht je zou ook nog even je overbrening na kunnen lopen v snaar koppeling multivar rolletjes enzovoort en als dit niet werkt dan verwijs ik je naar de post waar het zelfde probleem van toepassing is met verschillende diagnoses die je mogelijk zo kunnen proberen https://scooterforum.net/threads/geen-vermogen-lampje-knippert-6x.222470/
 
Last edited:
Ook een euro 4 heeft injectie. Dan kun je toch geen grotere sproeier erin zetten?
Je zou inderdaad kunnen denken aan dat er iets is los geschoten door de klap. Zelfs een zekering kan eruit gefloept zijn, en de meeste zitten voor in de scooter. Daar is de klap het grootst. Denk ik.
Zou mooi zijn wanneer iemand wist wat 6 maal knipperen bij een ZIP-ECU betekent.
Start ie nog wel met de onbegrensde ECU?
Ik was een keer vergeten de TPS aan te sluiten. Dan start ie wel en bij gas geen toeren verhoging maar een 'bloaa' geluid.
 
Ook een euro 4 heeft injectie. Dan kun je toch geen grotere sproeier erin zetten?
Je zou inderdaad kunnen denken aan dat er iets is los geschoten door de klap. Zelfs een zekering kan eruit gefloept zijn, en de meeste zitten voor in de scooter. Daar is de klap het grootst. Denk ik.
Zou mooi zijn wanneer iemand wist wat 6 maal knipperen bij een ZIP-ECU betekent.
Start ie nog wel met de onbegrensde ECU?
Ik was een keer vergeten de TPS aan te sluiten. Dan start ie wel en bij gas geen toeren verhoging maar een 'bloaa' geluid.
sorry excuses hadt het beter aan moeten geven dat dit alleen uit mijn ogen ervaring is met mijn euro 4 scooter wel nog gewoon een carbratuer heeft maar dan elektrisch en heb daar zelf de sproeier van gedaan toen hadt dat even beter aan moeten geven
 
Ook een euro 4 heeft injectie. Dan kun je toch geen grotere sproeier erin zetten?
Je zou inderdaad kunnen denken aan dat er iets is los geschoten door de klap. Zelfs een zekering kan eruit gefloept zijn, en de meeste zitten voor in de scooter. Daar is de klap het grootst. Denk ik.
Zou mooi zijn wanneer iemand wist wat 6 maal knipperen bij een ZIP-ECU betekent.
Start ie nog wel met de onbegrensde ECU?
Ik was een keer vergeten de TPS aan te sluiten. Dan start ie wel en bij gas geen toeren verhoging maar een 'bloaa' geluid.
Post automatically merged:

zo ver ik zie is niks los geschoten
met orginele ecu start hij moeilijk en bij gas geven maakt hij voor 10 seconden toeren en dat is het verder is het weer die “bloa” geluid
hij start en rijd maar veel vermogen verlies en top snelheid
 
Bedoel je dat ie met originele ECU start, rijdt met veel vermogenverlies? Met originele ECU heb je erg weinig vermogen
Of bedoel je dat ie met ontgrensde ECU wel start maar niet vooruit te branden is?

Evengoed, ik zou m naar de dealer brengen om uit te laten lezen.
Je hebt gekeken naar zaken die losgeschoten kunnen zijn en niets gevonden. Wat je verder nog kan onderzoeken wordt misschien wel erg lastig.
 
Back
Top