Zip iget 2019 af en toe start probleem

Timon13

New Member
Goeiendag, ik heb een zip iget model uit 2019 waarmee ik soms startproblemen mee heb. Hij kan super netjes starten ook al is die koud, maar soms start ie helemaal niet nadat ik het contact omdraai. Ik heb er een mallosi ecu, multivar, rolletjes en een powercommander onder zitten. Ik ben zelf relatief nieuw met scooter maar mijn pa had gemeten dat uit mijn accu nog maar 5.7 ampere komt inplaats van de 7 zoals dat hoort. Eerder is hetzelfde probleem hier ook al benoemd met een filmpje van het geluid maar daar is nooit op gereageerd. Hopelijk kan iemand mij helpen!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb o.a. een Primavera die na lange stilstand soms wel heel slecht wilde starten en ik kon horen dat de startmotor niet echt goed rond draaide.
Blijkt er een heel klein rot accuutje in te zitten. (2e hands ellende)
Dus een nieuwe accu besteld en na aan de lader te zijn geweest gemonteerd.
Duidelijk een betere startcapaciteit, echter na lang stilstaan wel wat langer doorstarten maar bij regelmatig gebruik starten en lopen.
Dus wat vaker van scooter wisselen. ;)
Een accu is op een gegeven moment gewoon op.
Maar zijn de kleppen ook al eens nagemeten?
Dat was bij een andere scooter ook het probleem, waardoor hij slecht ging starten en zelfs in ging houden bij warme motor.
 
Ik heb o.a. een Primavera die na lange stilstand soms wel heel slecht wilde starten en ik kon horen dat de startmotor niet echt goed rond draaide.
Blijkt er een heel klein rot accuutje in te zitten. (2e hands ellende)
Dus een nieuwe accu besteld en na aan de lader te zijn geweest gemonteerd.
Duidelijk een betere startcapaciteit, echter na lang stilstaan wel wat langer doorstarten maar bij regelmatig gebruik starten en lopen.
Dus wat vaker van scooter wisselen. ;)
Een accu is op een gegeven moment gewoon op.
Maar zijn de kleppen ook al eens nagemeten?