Otto,
een carburateur zet je niet zomaar op 1,5 of 2 slagen uitgedraaid.
Dat is een basisinstelling waar een originele scooter met originele sproeiers mee moet starten en enigsinds mee moet lopen.
Echter vanuit deze stand moet je de carburateur fijn afstellen, uiteraard met warme motor zodat de elektrische choke zijn werk heeft gedaan en geen invloed meer heeft op het brandstofmengsel.
Ik vraag me af wat je kapot kunt maken door het mengselschroefje een halve slag meer uit te draaien, tenzij je dit met een hamer gedaan hebt.
Dus als je de stelschroef weer een halve slag in draait moet de scooter weer 65 rijden, is dit niet zo, is er toch iets meer gebeurd dan je ons vertelt.
Je moet toch zelf stap voor stap terug gaan terug denken welke handelingen er precies gedaan zijn en waar het mis gegaan kan zijn.
Waar ik bijvoorbeeld aan denk, bij werkzaamheden en eventueel fysieke kracht die uitgeoefend is op de carburateur, is:
- is de luchtfilterslang niet losgeschoten.
- is de carburateur nog luchtdicht aangesloten op het spruitstuk.
- is het spruitstuk niet gescheurd.