Zip 70cc loopt slecht

Zipke.

Member
Goedenavond,

Ik heb een 2t zip DR70cc, paar dagen terug startte ik mijn scooter en opeens kwam er een soort hard krakend geluid voor een seconde of 1,5 daarna viel mijn scooter uit. Ik start mijn zip opnieuw en hij rijd wel alleen houdt op het begin erg in (voorheen trok die auto), nu valt mijn scooter uit bij geen gas en trekt nogsteeds sloop op. Wat zou dit kunnen zijn?
Cilinder en zuiger naar de *****?

Heb carb schoon, bougie vonkt goed, spruitstuk membraam etc is goed. Zip is ook goed afgesteld
Post automatically merged:

Hij start ook lastig
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al achter je carterkap gekeken of daar alles er nog goed uit ziet? Ik durf zo 123 niet te zeggen wat het kraak geluid kon zijn. Heb je al gecheckt op valse lucht? Ook keringen gecontroleerd?
 
Uit de how to:

Je laat je brommer stationair lopen, liefst in hele lage toeren. En dan spuit je op de plekken waar valse lucht aangezogen kan worden deo, luchtverfrisser of remreiniger. (let op met hete onderdelen en sigaretten uitmaken)
Als je brommer dan afslaat, of ineens anders gaat lopen dan zuigt hij daar valse lucht.
Dit zijn de meest voorkomende plekken:
  • tussen de carburateur en het spruitstuk
  • tussen het spruitstuk en de cilinder
  • tussen het blok en de voet van je cilinder
  • tussen de pet en de cilinder
  • bij de linkerkrukkaskeerring
  • Bij de bougie. Als deze er niet vast inzit, als dat ringetje aan de bougie krom is, of als het schroefdraad eraan is. Dan trilt ie wat (los) en dan kan er lucht langs.
 
zal morgen cilindertje er is afhalen, nadag het gekraak gebeurde en hij dus slecht optrekt heb ik wel nog erg ver achter elkaar gereden zonder problemen behalve het verlaagde vermogen alleen nu doet de scooter het dus steeds slechter ofja hij valt vooral uit
 
Sowieso al een fout om verder te rijden. Maar daar kan je nu niks meer aan doen natuurlijk. Heb je nou je keringen en valse lucht al gecheckt? Kost nog minder tijd/werk dan cilinder controleren.
 
Zuiger helemaal naar de klote, pistonpennetje zat er nog maar 1 in en dus een heel gat in m’n zuiger. Wel bijzonder veel geluk gehad met de cilinder, zit geen kras in
Post automatically merged:

Correctie: een van de 2 zuiververen is verdwenen, pistonpenntjes zitten er nog in
 

Attachments

  • IMG_6585.jpeg
    IMG_6585.jpeg
    216.6 KB · Views: 18
Last edited:
Zuiger helemaal naar de klote, pistonpennetje zat er nog maar 1 in en dus een heel gat in m’n zuiger. Wel bijzonder veel geluk gehad met de cilinder, zit geen kras in
Post automatically merged:

Correctie: een van de 2 zuiververen is verdwenen, pistonpenntjes zitten er nog in
Zou ook proberen te achterhalen waarom een zuigerveer kapot is gegaan. Heeft je scooter te arm gelopen, of waren de veren niet goed gemonteerd?
 
Tuurlijk had je wel een keus
Te laat komen in m’n examen?
Post automatically merged:

Zou ook proberen te achterhalen waarom een zuigerveer kapot is gegaan. Heeft je scooter te arm gelopen, of waren de veren niet goed gemonteerd?
Die vorige zuiger zat er al erg lang in dus dat zal het wel niet geweest zijn verwacht ik. Te arm gelopen hebben zou inderdaad kunnen
 
Te laat komen in m’n examen?
Post automatically merged:


Die vorige zuiger zat er al erg lang in dus dat zal het wel niet geweest zijn verwacht ik. Te arm gelopen hebben zou inderdaad kunnen
Nou ok als er een reden is dan wel te rijden is dat hem wel.
Wel gehaald dan op zn minst hoop ik
 
Back
Top