Zip 70cc Drukveren/Trekveertjes/Rollers

AeroxNL

Member
Hallo,

Ik ben bezig met het afstellen van mijn 70cc Zip, maar na veel dingen geprobeerd te hebben kom ik er zelf niet uit. Ik zou graag willen weten wat volgens jullie de beste optie is voor een goeie trekkracht en een mooie topspeed.

Setup:

70cc Airsall T6

Athena Racing Exhaust

Polini CP 21mm met powerfilter Sproeiermaat 90.

Polini Vario / Std koppeling

Nu heb ik de volgende onderdelen te liggen en ben ik benieuwd wat jullie denken dat het beste is.

Drukveren: Malossi, Rood, Paars, Wit en Geel.

Trekveertjes Malossi Geel, Omega Zilver en Zwart, DMP Paars en Polini Blauw.

Rollers Malossi 3.0gr, 4.2gr, 5.0gr en 6.1gr

Ik hoop zo voldoende info te hebben gedeeld, en ik hoor graag wat de beste optie is.
 
Advertisement - register to remove this

afstellen is ook zelf proberen. denk begin maar eens met rollen: 4.2 gram, trekveren malossi geel of omega zilver, en een malossi witte drukveer.
tip kijk eens hier: https://scooterforum.net/resources/afstellen-2-takt-minarelli-peugeot-piaggio.389/
Heb wederom van alles weer geprobeerd, maar hij houd na een paar seconden goed trekken opeens weer heel erg in en dan blijft ie laag in de toeren hangen en na heel lang gaat hij weer hoog in de toeren. Wat kan ik hier t best aan doen?
 
Denk niet dat dat het is, ik heb hem van iemand gekocht toen liep hij dik 95 alleen trok hij niet lekker op nu is het juist anders om. Hij gaat eerst wel lekker in de toeren maar na ongeveer 3 seconden valt hij wat terug en heel veel later komt hij weer omhoog.
 
Denk niet dat dat het is, ik heb hem van iemand gekocht toen liep hij dik 95 alleen trok hij niet lekker op nu is het juist anders om. Hij gaat eerst wel lekker in de toeren maar na ongeveer 3 seconden valt hij wat terug en heel veel later komt hij weer omhoog.
als dat het volgens jou niet is. wat is het dan wel?
probeer ook alleen maar te helpen maar als het zo afgewimpeld wordt
 
Nee, zo komt het misschien over maar ik weet bijna zeker dat het dat niet is. Ben juist erg dankbaar dat je probeert te helpen.
Post automatically merged:

Dat was met een rode drukveer, paarse dmp trekveren en 4,3 gram rollen alleen toen trok hij in het begin niet zo lekker.
 
Stel eerst eens de Carb af , als de Scooter op een kratje staat , of op de middenbok , ik weet haast Cker dat de Hoofdsproeier te klein is , zet er eens 95 in , of beter nog , koop een sproeierset , hoog beginnen , dan afbouwen .
Als de gasopname van Stationair naar hoge toeren dan goed is , ga je zoeken naar Rollen trekveren , drukveer etc etc .
 
Stel eerst eens de Carb af , als de Scooter op een kratje staat , of op de middenbok , ik weet haast Cker dat de Hoofdsproeier te klein is , zet er eens 95 in , of beter nog , koop een sproeierset , hoog beginnen , dan afbouwen .
Als de gasopname van Stationair naar hoge toeren dan goed is , ga je zoeken naar Rollen trekveren , drukveer etc etc .
Top zal ik doen erg bedankt
 
Stel eerst eens de Carb af , als de Scooter op een kratje staat , of op de middenbok , ik weet haast Cker dat de Hoofdsproeier te klein is , zet er eens 95 in , of beter nog , koop een sproeierset , hoog beginnen , dan afbouwen .
Als de gasopname van Stationair naar hoge toeren dan goed is , ga je zoeken naar Rollen trekveren , drukveer etc etc .
De gasopname is nu goed op de middenbok, sproeier 92 zit er nu in, wat zou nu de beste optie zijn?
 
Back
Top