Zip 70cc blok

0162

New Member
Beste lezer,
Ik heb een paar dagen geleden een zip 70cc blok aangeschaft met standaar luchtfilter, redelijk standaard overbrenging en snorvertanding
Wat is hier ongeveer de snelheid van en is het waard om de snorvertanding om te wisselen naar bromvertandig?
Heb er ook een polini vario bij gekregen wat zou die met de snelheid doen?
 
Advertisement - register to remove this

2 takt neem ik aan?
Snorvertanding in deze blokken is erg kort. Rond de 55/60 gilt ie het al uit wat niet heel best is voor de motor.
Bromvertanding zou ik sowieso monteren.
Daarnaast is het belangrijk dat ook de koelvin van een brom gemonteerd is. De schoepen van een snor koelvin staan de andere op waardoor hij nauwelijks de cilinder koelt. De cilinder loopt dan ook meteen vast. Check dit dus even.
 
2 takt neem ik aan?
Snorvertanding in deze blokken is erg kort. Rond de 55/60 gilt ie het al uit wat niet heel best is voor de motor.
Bromvertanding zou ik sowieso monteren.
Daarnaast is het belangrijk dat ook de koelvin van een brom gemonteerd is. De schoepen van een snor koelvin staan de andere op waardoor hij nauwelijks de cilinder koelt. De cilinder loopt dan ook meteen vast. Check dit dus even.
Yes 2 takt inderdaad bromvertanding en koelvin hebben we erbij gekregen dus dat moet goedkomen. Enig idee hoe hard die gaat lopen met bromvertanding, blok is redelijk standaard nog.
iig bedankt voor de reactie
Toevoeging: Zit een 17.5 mm carb op en dr70 cilinder
 
Last edited:
Welke uitlaat zit erop?

Als je hier een yasuni r of sito op zou monteren loop je wel tegen de 90 aan.
Dr70
Bromvertanding
17.5mm
Uitlaat (?)

Overbrenging moet wel afgesteld worden. (vario,snaar en koppeling)
 
Welke uitlaat zit erop?

Als je hier een yasuni r of sito op zou monteren loop je wel tegen de 90 aan.
Dr70
Bromvertanding
17.5mm
Uitlaat (?)

Overbrenging moet wel afgesteld worden. (vario,snaar en koppeling)
Er zit inderdaad een yasuni r op maar die gaat verwisseld worden voor een sito plus omdat ik iemand heb gevonden die de yasuni r voor 150 wilt overkopen.
 
Back
Top