Zip 4takt injectie 2020 tript en start niet

Adem U

New Member
Ik heb een zip iget 2020 bj en reed er dagelijks op. Op een dag reed ik en ging top snelheid dankzij een malossi ecu en een gladde bus, voor de rest alles origineel. Ik reed 55 en toen ging die ineens van topsnelheid naar 0 helemaal stoppen en viel die uit. En startte er 15 minuten lang niet meer. Nu nog steeds zelfde probleem alleen heb snor er terug in gedaan en hij reed zojuist 5-10 min en viel weer uit. Hij start niet en als die start valt die direct uit. Iemand enig idee wat het kan zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

Het uitvallen lijkt erg op een storing in je injectie en of ontstekingssysteem. Met name het abrupt uitvallen met beide ECU's wijst daarop.
Daarmee bedoel ik ook dat je zuiger en cilinder en kleppen waarschijnlijk gewoon goed zijn.
Je kunt ook even kijken bij AYMDEWIN die ook last van starten en goed rijden heeft.
Wanneer ik jou was, zou ik m laten nakijken door je scooterman want met injectie is een ingewikkeld verhaal, tenzij je een tweede opleiding zoekt.
Groeten!
 
Het uitvallen lijkt erg op een storing in je injectie en of ontstekingssysteem. Met name het abrupt uitvallen met beide ECU's wijst daarop.
Daarmee bedoel ik ook dat je zuiger en cilinder en kleppen waarschijnlijk gewoon goed zijn.
Je kunt ook even kijken bij AYMDEWIN die ook last van starten en goed rijden heeft.
Wanneer ik jou was, zou ik m laten nakijken door je scooterman want met injectie is een ingewikkeld verhaal, tenzij je een tweede opleiding zoekt.
Groeten!
Is het iets waar ik zelf wat aan kan doen of een vriend met stuk meer verstand dan mij , want me vaste scootermannetje is de komende week helemaal druk met scooters was net nog bij hem geweest.
 
Ja, dat is dikke pech met die vakantie drukte.
Je zou eens naar de kleur van de bougie kunnen kijken, hoe lichter die is des te meer kans dat er iets mis is met de benzine aanvoer
je zou je ledjes kunnen losmaken om zeker te weten dat die niets verstoren.
je zou eens een andere bobine kunnen proberen. Het is een ding wat bij hogere temperatuur uit kan vallen.
En kijk eens bij AYMDEWIN wat die voor adviezen heeft gekregen.
Ik heb het nodige over de injectie en ontsteking bij de Zip euro 5 geschreven op dit forum. Er zijn overeenkomsten met de euro 4 die jij waarschijnlijk hebt.
Op de site van mvwautotechniek.nl staan zeer duidelijke teksten en afbeeldingen die gaan over ontsteking en injectie, maar ook over meer algemene zaken bij de motor.
Nogmaals, wanneer je weinig basiskennis van een motor hebt, en hoe injectie enzo werkt....
Toch succes!
 
Back
Top