risico van opvoeren mijn jongbestaan er toevallig andere cdi's die wel draadloos zijn en hogere toeren toestaan? sta namelijk liever niet met mn scooter die dan rond 70/80 gaat op de rollerbank
Oke zal t morgen ff doen als ik dr weer aan kan werken blijf t toch wel apart vinden had van 80cc verwacht dat ik juist hogere top zou krijgen niet zo hoog als 2t natuurlijk maar wel rond de 80Filmpjes en kilometertellers moet je niet altijd geloven... Maar check je sproeiermaat altijd ff aan de kleur van de bougie. En kan ook best zijn dat je rollen toch niet goed zijn, dat kan je dan wel weer beoordelen aan het geluid
ik zelf rij met een multivar, maar onder de 9,3 gram krijg ik zware overtoerenQua cilinder maakt het eigenlijk niet veel uit bij een zip 4t... de afwerking bij de een is net iets beter dan bij de andere, maar over het algemeen haal je hetzelfde vermogen uit een TP, polini of malossi cilinder. Ik heb een TP en polini 80cc gehad en ze zijn even slijtvast, zolang je 'm goed onderhoudt en afstelt.
Alleen de cilinder geeft je trouwens niet echt een merkbare hogere top, maar met een naruku nokkenas icm een andere vario pak je wel nog wat km's erbij. Met sproeier 82/ 84 zit je prima en de rollen moet je zelf ff checken. De een rijdt goed met de 6,1gr rollen die bij de malossi multivar komt, de ander steekt er 8,2gr in. Ik zou alleen geen dmp of leovince rollen kopen, want die willen nog wel eens afwijken in gewicht.
En als je toch bezig bent misschien ook meteen de nokkenasketting vervangen.
Succes!
ik ben van plan om onder mijn zip uit 2008(netjes onderhouden weinig km) een 80cc te doen zodat ik sneller optrek en hogere top krijg. ik heb de afgelopen dagen beetje rondgekeken op forums en websites en kwam uit op dit. nu is mijn vraag of dit een beetje een oke setup is. ik zag ook nog een topperformance 80cc voorbijkomen die een stuk goedkoper was weet iemand of dat een beetje kwaliteit is? voor derest heb ik alles standaard van mn zip. ik zag hier en daar ook nog wat dingen over een andere uitlaat is dit nodig want dat is al snel weer 200 eu extra. alvast bedankt voor de reacties
nu wil ik hiervoor volgende dingen halen
polini 80cc kithttps://rogertrading.nl/product/polini-80cc-cilinder-kit-voor-4t2v-motoren/
naruku nokkenas https://www.zandri.nl/nokkenas-sco-piaggio-4t-2v-naraku-251955.html
variokit polini https://www.zandri.nl/motoronderdel...ly4t-lxv-scopia4t2v-zip4t-polini-241-674.html
draadloze cdi https://scooterbegrenzer.nl/begrenzers/begrenzer-cdi-vespa-piaggio-zip-draadloos-4t2v/
82/84 sproeier 4mm
wordt mn 1ste x opvoeren van een scooter dus alle tips zijn welkom
denk dat als je een polini of malossi cilinderset koopt niet alleen de naam is, betere kwaliteit zuigerveren zuiger etc,Het maakt bij een 4takt niet zoveel uit welke cilinder je koopt, want het loopt allemaal het zelfde.
Je betaald bij Polini en malossi daarmee ook meer vanwege de naam.
Al kan het daarnaast ook nog zo zijn dat je daarvoor een aluminium cilinder krijgt met nikasyl wand. Voordeel is dat de cilinder dan bijna niet meer slijt en dan veel langer mee zal gaat. Een gietijzeren cilinder slijt voor de rest wel. Al zal dit met 4takt ook vrij weinig zijn.
scheelt dit veel? zag op andere forums dat je dan wel stuk minder hard wegtrekt.Vertanding gedaan?
ja had dit probleem ook al dr zitten nu 8gr rollen in en had dr van de week 9 gram inzitten maar zag geen verschil van optrekken. had wel t gevoel dat ie iets harder gingik zelf rij met een multivar, maar onder de 9,3 gram krijg ik zware overtoeren
Met de orginele vario kan ik wel met 8,4 gram rijden, maar met de multivar moet ik 9,3 erin hebben anders trekt ie veelste veel toerenscheelt dit veel? zag op andere forums dat je dan wel stuk minder hard wegtrekt.
Post automatically merged:
ja had dit probleem ook al dr zitten nu 8gr rollen in en had dr van de week 9 gram inzitten maar zag geen verschil van optrekken. had wel t gevoel dat ie iets harder ging