zip 4t2v 80cc setup

DaanB

New Member
ik ben van plan om onder mijn zip uit 2008(netjes onderhouden weinig km) een 80cc te doen zodat ik sneller optrek en hogere top krijg. ik heb de afgelopen dagen beetje rondgekeken op forums en websites en kwam uit op dit. nu is mijn vraag of dit een beetje een oke setup is. ik zag ook nog een topperformance 80cc voorbijkomen die een stuk goedkoper was weet iemand of dat een beetje kwaliteit is? voor derest heb ik alles standaard van mn zip. ik zag hier en daar ook nog wat dingen over een andere uitlaat is dit nodig want dat is al snel weer 200 eu extra. alvast bedankt voor de reacties :)

nu wil ik hiervoor volgende dingen halen
polini 80cc kithttps://rogertrading.nl/product/polini-80cc-cilinder-kit-voor-4t2v-motoren/
naruku nokkenas https://www.zandri.nl/nokkenas-sco-piaggio-4t-2v-naraku-251955.html
variokit polini https://www.zandri.nl/motoronderdel...ly4t-lxv-scopia4t2v-zip4t-polini-241-674.html
draadloze cdi https://scooterbegrenzer.nl/begrenzers/begrenzer-cdi-vespa-piaggio-zip-draadloos-4t2v/
82/84 sproeier 4mm

wordt mn 1ste x opvoeren van een scooter dus alle tips zijn welkom
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon topperformance 80cc doen naraku nokkenas doen variokit van malossi en een ducati gele cdi let op die moet je wel inzagen.

sproeiers zit je denk ik wel goed mee rollen zullen ongv 8,2 zijn wss
 
wat is precies het verschil tussen de cdi die ik hier genoemd heb en de ducati gele cdi? zie namelijk vaak die ducati voorbijkomen met een schakelaar maar heb eigenlijk liever een klein remotje.
 
ducati geel staat meer touren dus hogere top sneller naar top toe maar ducati geel is niet begrensbaar of je moet zelf gaan solderen dan miss wel. Deze begrenzer is volgensmij een dmp begrenzer die je linkt ik raad die niet aan.
 
bestaan er toevallig andere cdi's die wel draadloos zijn en hogere toeren toestaan? sta namelijk liever niet met mn scooter die dan rond 70/80 gaat op de rollerbank
 
bestaan er toevallig andere cdi's die wel draadloos zijn en hogere toeren toestaan? sta namelijk liever niet met mn scooter die dan rond 70/80 gaat op de rollerbank
risico van opvoeren mijn jong :p

ja zeker begrenzer.nl bijv verkoopt wel begrenzers die geloof ik meer touren toe staan
 
Qua cilinder maakt het eigenlijk niet veel uit bij een zip 4t... de afwerking bij de een is net iets beter dan bij de andere, maar over het algemeen haal je hetzelfde vermogen uit een TP, polini of malossi cilinder. Ik heb een TP en polini 80cc gehad en ze zijn even slijtvast, zolang je 'm goed onderhoudt en afstelt.
Alleen de cilinder geeft je trouwens niet echt een merkbare hogere top, maar met een naruku nokkenas icm een andere vario pak je wel nog wat km's erbij. Met sproeier 82/ 84 zit je prima en de rollen moet je zelf ff checken. De een rijdt goed met de 6,1gr rollen die bij de malossi multivar komt, de ander steekt er 8,2gr in. Ik zou alleen geen dmp of leovince rollen kopen, want die willen nog wel eens afwijken in gewicht.
En als je toch bezig bent misschien ook meteen de nokkenasketting vervangen.
Succes!
 
ik heb nu dus alle dingen die ik hierboven noemde erop gezet en ipv 84 sproeier 86 sproeier9vond dit beter klinken). ik heb alleen nu het probleem dat hij niet harder wil lopen als 65-70. ik heb een beetje rondgevraagd en mensen zeiden dat dit aan de uitlaat kan liggen klopt dit? zit namelijk nu nog standaard uitlaat op. met cdi merkte ik geen verschil tussen draadloze dmp cdi of ducati grijze stekker bleven alletwee op zelfde snelheid. hij trekt nu snel richting 50 en gaat dan ook nog redelijk naar de 60 maar de 70 gaat ie heel langzaam naartoe en moet ik dr echt alles uithalen
Post automatically merged:

zag online vaak filmpjes voorbij komen van mensen die 80+ gingen met dezelfde setup vandaar deze vraag
 
Filmpjes en kilometertellers moet je niet altijd geloven... Maar check je sproeiermaat altijd ff aan de kleur van de bougie. En kan ook best zijn dat je rollen toch niet goed zijn, dat kan je dan wel weer beoordelen aan het geluid
 
Filmpjes en kilometertellers moet je niet altijd geloven... Maar check je sproeiermaat altijd ff aan de kleur van de bougie. En kan ook best zijn dat je rollen toch niet goed zijn, dat kan je dan wel weer beoordelen aan het geluid
Oke zal t morgen ff doen als ik dr weer aan kan werken blijf t toch wel apart vinden had van 80cc verwacht dat ik juist hogere top zou krijgen niet zo hoog als 2t natuurlijk maar wel rond de 80
 
Qua cilinder maakt het eigenlijk niet veel uit bij een zip 4t... de afwerking bij de een is net iets beter dan bij de andere, maar over het algemeen haal je hetzelfde vermogen uit een TP, polini of malossi cilinder. Ik heb een TP en polini 80cc gehad en ze zijn even slijtvast, zolang je 'm goed onderhoudt en afstelt.
Alleen de cilinder geeft je trouwens niet echt een merkbare hogere top, maar met een naruku nokkenas icm een andere vario pak je wel nog wat km's erbij. Met sproeier 82/ 84 zit je prima en de rollen moet je zelf ff checken. De een rijdt goed met de 6,1gr rollen die bij de malossi multivar komt, de ander steekt er 8,2gr in. Ik zou alleen geen dmp of leovince rollen kopen, want die willen nog wel eens afwijken in gewicht.
En als je toch bezig bent misschien ook meteen de nokkenasketting vervangen.
Succes!
ik zelf rij met een multivar, maar onder de 9,3 gram krijg ik zware overtoeren
 
ik ben van plan om onder mijn zip uit 2008(netjes onderhouden weinig km) een 80cc te doen zodat ik sneller optrek en hogere top krijg. ik heb de afgelopen dagen beetje rondgekeken op forums en websites en kwam uit op dit. nu is mijn vraag of dit een beetje een oke setup is. ik zag ook nog een topperformance 80cc voorbijkomen die een stuk goedkoper was weet iemand of dat een beetje kwaliteit is? voor derest heb ik alles standaard van mn zip. ik zag hier en daar ook nog wat dingen over een andere uitlaat is dit nodig want dat is al snel weer 200 eu extra. alvast bedankt voor de reacties :)

nu wil ik hiervoor volgende dingen halen
polini 80cc kithttps://rogertrading.nl/product/polini-80cc-cilinder-kit-voor-4t2v-motoren/
naruku nokkenas https://www.zandri.nl/nokkenas-sco-piaggio-4t-2v-naraku-251955.html
variokit polini https://www.zandri.nl/motoronderdel...ly4t-lxv-scopia4t2v-zip4t-polini-241-674.html
draadloze cdi https://scooterbegrenzer.nl/begrenzers/begrenzer-cdi-vespa-piaggio-zip-draadloos-4t2v/
82/84 sproeier 4mm

wordt mn 1ste x opvoeren van een scooter dus alle tips zijn welkom

Het maakt bij een 4takt niet zoveel uit welke cilinder je koopt, want het loopt allemaal het zelfde.
Je betaald bij Polini en malossi daarmee ook meer vanwege de naam.
Al kan het daarnaast ook nog zo zijn dat je daarvoor een aluminium cilinder krijgt met nikasyl wand. Voordeel is dat de cilinder dan bijna niet meer slijt en dan veel langer mee zal gaat. Een gietijzeren cilinder slijt voor de rest wel. Al zal dit met 4takt ook vrij weinig zijn.
 
Het maakt bij een 4takt niet zoveel uit welke cilinder je koopt, want het loopt allemaal het zelfde.
Je betaald bij Polini en malossi daarmee ook meer vanwege de naam.
Al kan het daarnaast ook nog zo zijn dat je daarvoor een aluminium cilinder krijgt met nikasyl wand. Voordeel is dat de cilinder dan bijna niet meer slijt en dan veel langer mee zal gaat. Een gietijzeren cilinder slijt voor de rest wel. Al zal dit met 4takt ook vrij weinig zijn.
denk dat als je een polini of malossi cilinderset koopt niet alleen de naam is, betere kwaliteit zuigerveren zuiger etc,
 
Vertanding gedaan?
scheelt dit veel? zag op andere forums dat je dan wel stuk minder hard wegtrekt.
Post automatically merged:

ik zelf rij met een multivar, maar onder de 9,3 gram krijg ik zware overtoeren
ja had dit probleem ook al dr zitten nu 8gr rollen in en had dr van de week 9 gram inzitten maar zag geen verschil van optrekken. had wel t gevoel dat ie iets harder ging
 
scheelt dit veel? zag op andere forums dat je dan wel stuk minder hard wegtrekt.
Post automatically merged:


ja had dit probleem ook al dr zitten nu 8gr rollen in en had dr van de week 9 gram inzitten maar zag geen verschil van optrekken. had wel t gevoel dat ie iets harder ging
Met de orginele vario kan ik wel met 8,4 gram rijden, maar met de multivar moet ik 9,3 erin hebben anders trekt ie veelste veel toeren
 
Back
Top