Zip 4t (carb) trekt niet door na beurtje

mischa.mi

Member
Goedenavond mensen,

Zondag heb ik een beurtje gedaan aan de Zip 4T van mijn zoon. Filtertjes, motorolie, gear-olie, snaartje en rollen en geleiders. Op de een of andere manier loopt de Zip nu niet lekker meer. Volgas houdt ie in en stationair slaat ie af. Ik heb de riem gecontroleerd, hier staan geen merktekens van draairichting op (alleen tekst). Ik heb deze zo geplaatst dat de tekst vanaf de bovenkant goed staat en leesbaar is. De rollen en geleiders heb ik de oude weer terug gezet, maar zonder het gewenste resultaat.
Voor de beurt liep de scooter uitstekend. Ik heb de kleppen gecontroleerd en die staan op 0,1 en 0,15 (in/uit). Het enige dat ik niet vervangen heb, is de bougie. Zou het daaraan kunnen liggen? Andere suggesties zijn meer dan welkom. Ik ben even uitgefantaseerd wat het nog zou kunnen zijn.

Zoals gezegd: prima lopen -> beurtje -> lopen als een natte krant.
 
Advertisement - register to remove this

De bougie lijkt me sterk daar heb je niets aan gedaan , al hoort dat wel bij de beurt . Zou hem alsnog vervangen . Hel lijkt mij eerder een geval van valse lucht , misschien met sleutelen een slangetje niet helemaal goed meer , of slang van lucht filter , of carb aansluiting .
 
Die ligt ook klaar, maar omdat ik met geen mogelijkheid bij de bougie kom, had ik die nog niet gedaan. Staat dus wel nog op de planning. Ik zal morgen eens even de slangen nakijken. Er lijkt ook een rammel vanachter de variokap te komen. Of deze er altijd was, maar nu opvalt omdat we erop letten, of dat het een nieuw verschijnsel is weet ik niet. Buiten dat hij niet geweldig trekt, valt ie na een minuutje of zo stationair lopen uit als hij warm is.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Back
Top