Wat mij even opvalt aan de diagram die gestuurd hebt, is dat de groene en de grijs/blauwe draad hier anders zitten dan bij mij. Omgedraaid
Hier moet je niet te zeer naar kijken, dit is een draadschema, de volgorde zoals het getekend is, is niet de volgorde zoals het in de connector zit, dit komt zo toevallig goed uit om het overzichtelijk te tekenen.
Op bl/gr gemeten 002 (hier klopt iets niet)
Tja, dat is de vraag, bij piaggio is de AC stator toch iets anders dan bij de gebruikelijke scooters met een AC-CDI.
De wisselspanning voor de cdi wordt bij Piaggio namelijk ook gebruikt voor de verlichting dus waarschijnlijk is deze spanning niet zo hoog als bij andere merken en wordt deze verhoogd middels elektronica in de cdi zelf.
Andere merken dan Piaggio maken gebruik van 2 soorten, spoelen spoelen met een dikkere draad en een lage spanning voor de verlichting en het leveren van inputspanning aan de 12V spanningsregelaar.
Verder 1 of 2 geisoleerde spoelen met zeer dunne draad en een hoge spanning voor het laden van de condensator in de cdi.
Helaas heb ik geen servicemanual van jouw Piaggio maar ik denk dat deze grijs/blauwe draad ook niet zo'n hoge spanning aflevert en dus gelijk is aan een lichtspoel van een scooter van een ander merk en dan kloppen die 2 Ohm wellicht wel.
Maar misschien kan iemand van het forum die de beschikking heeft over een service manual van de Piaggio Zip 4T even bijspringen met de juiste gegevens van deze spoel (weerstandswaarde of spanning bij een bepaald toerental)
Voor de rest van de metingen ziet alles er goed uit.