ik heb een vraag, ik heb nu al een tijdje een zip 4t 80cc. het vorige blok was kapot gegaan, heb daardoor op marktplaats een ander kaal blok gekocht en alles over gezet. hij startte hierna gelijk heb er 4a5 kleine rondjes mee gereden van 200 meter max. ik wou wat verder gaan rijden (ongeveer 3 uur later) ik bevond onderweg wat problemen met de scooter. ik voelde hem om de 2a4 min een dip geven, z'n gevoel als of die afremt. ik had er al een slecht gevoel over maar ben toch door gereden. ik dacht bij me zelf dat het misschien aan het mengsel ligt omdat het natuurlijk een ander blok is. na circa 15km bij een stoplicht wou ik wegrijden hij wou bijna niet vooruit komen en hoorde hem flink verzuipen dacht dat dat wel zou op houden als ik gewoon gas door gaf, maar een stukje verder 50meter maakte hij gekke geluiden waardoor ik hem gelijk heb uitgezet en er kwam een spuit uit de uitlaat van lucht zeg maar. ik startte hem daarna weer elektrisch waardoor die heel onregelmatig stationeer liep en zodra ik gas gaf die 2sec probeerde op de toeren te komen maar daarna weer uitviel, heb dit nog 3x geprobeerd waarna ik het opgaf. ik had op het moment ook toevallig geen gereedschap bij me waardoor ik nergens kon kijken. ik heb hem een week later langs de weg kunnen ophalen met iemand die met me mee wou rijden. dat was rond 22 dec. tot nu toe doet hij het nog steeds niet en heb alles nagekeken waaronder, carb, ontsteking, overbrenging, benzinekraan, cilinderkop, cilinder met zuiger, cdi, bougie heb er ook een nieuw spruitstuk opgezet met de gedachte dat die valse lucht trok, want de bougie was elke dat ik hem los had zwart. dit heeft het probleem niet verholpen. hij heeft wel zn 4x normaal weer gedaan maar als je dan gas weer loslaat en weer probeert doet het zelfde alsof die verzuipt en dat blijft dat voor paar seconden of zelfs langer doorgaan tot die uitvalt. dacht zet hier maar een bericht wat dit forum heeft me vaak geholpen om problemen op te lossen. misschien weten jullie iets wat ik kan proberen.
hier wat meer info over de scooter zelf:
piaggio zip 80cc 4t2v bouwjaar 2008
gemixte rollen van 6g en 10g waardoor 8g
witte malossi drukveer
malossi groene trek veren als het goed is
sproeier 80 ik weet is best klein alleen liep het beste hierop en had een mooie bougie kleur koffiebruin
luchtschroef anderhalf
kleppen 0,10 inlaat/uitlaat 0,15
malossi lucht filter element
originele luchtfilter zonder gaten of iets ontbrekend
nieuwe pakkingen bij de cilinder en cilinderkop
nieuwe olie castrol 5w40 racing oil
nieuw spruitstuk
nieuwe nokkenas van naraku sportief
reden dat het vorige blok is kapot gegaan de nokkenas die erin zat was afgebroken geen idee hoe dat zou zijn gebeurd maar daarom de nieuwe wou hem daarna weer startte maar startte niet dus heb een ander blok gekocht
sorry voor het lange bericht maar probeer zo duidelijk mogelijk te zijn
hier wat meer info over de scooter zelf:
piaggio zip 80cc 4t2v bouwjaar 2008
gemixte rollen van 6g en 10g waardoor 8g
witte malossi drukveer
malossi groene trek veren als het goed is
sproeier 80 ik weet is best klein alleen liep het beste hierop en had een mooie bougie kleur koffiebruin
luchtschroef anderhalf
kleppen 0,10 inlaat/uitlaat 0,15
malossi lucht filter element
originele luchtfilter zonder gaten of iets ontbrekend
nieuwe pakkingen bij de cilinder en cilinderkop
nieuwe olie castrol 5w40 racing oil
nieuw spruitstuk
nieuwe nokkenas van naraku sportief
reden dat het vorige blok is kapot gegaan de nokkenas die erin zat was afgebroken geen idee hoe dat zou zijn gebeurd maar daarom de nieuwe wou hem daarna weer startte maar startte niet dus heb een ander blok gekocht
sorry voor het lange bericht maar probeer zo duidelijk mogelijk te zijn