Zip 4t 2v valt uit bij rijden

Sven2005

Member
Hi,

Ik kom zojuist terug van de sportschool en onderweg naar huis reed ik zo’n 50kmpu en toen verloor mijn zip 4t 2v alle vermogen en viel de scooter uit met een wat hees geluid.

Hierna geprobeerd opnieuw te starten en dat ging zonder problemen.
Vervolgens wilde ik weer wegrijden en maakt hij amper toeren en reed hij nog maar 20 per uur. Ne een seconde of 10 hetzelfde verhaal.

Ik heb geen idee wat dit is en waar ik zou moeten beginnen met dit oplossen.
Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?

(De scooter is origineel snor maar ik heb hem laatst om laten keuren naar brom. hierbij alleen vario ring er uit gehaald en cdi vervangen, verder is de scooter nog compleet standaard.)

Ohja de scooter loopt stationair ook prima en valt dan niet uit.
 
Advertisement - register to remove this

goedemiddag,

dit kan van alles zijn. regent het bij jou? -> zo ja:
ik zou er voor nu nog niks aan doen, morgen, mocht het droog zijn, nog even een rondje rijden om te kijken of het probleem aan blijft houden.
mocht het compleet weg zijn, kan het zijn dat er iets is uitgedroogd in de buurt van cdi/ontsteking, waardoor er kortsluiting ontstaat door vocht met het maken van een vonk, en de scooter dus uitvalt.
wanneer heb je de scooter om laten keuren?

misschien iemand anders nog een idee?
 
Het was inderdaad erg nat vandaag. ik heb de scooter zo’n 2 weken geleden laten omkeuren maar zelf opgevoerd en eigenlijk weinig op gereden sinds dien.
 
vandaag met droog weer getest…
duurde ditmaal iets langer (40 seconden ipv 10) en toen weer hetzelfde gezeik. alleen dit keer doet elektrische start niks en krijg ik mijn kickstart niet bewogen.
vastloper dus…
 
vandaag met droog weer getest…
duurde ditmaal iets langer (40 seconden ipv 10) en toen weer hetzelfde gezeik. alleen dit keer doet elektrische start niks en krijg ik mijn kickstart niet bewogen.
vastloper dus…
Carterkap moet even open. Mogelijk vario losgelopen, snaar niet op spanning. Elektrische start indrukken hoor je nog wel iets draaien?
 
Back
Top