Zip 4t 2v sproeier 88 standaard setup

Of een imitatie ook een nummer heeft , weet ik zo niet , heb er een liggen zal eens kijken . Wel staat op alle twee de originelen dat nummer pd18j. En ook zit bij allebei , bij de vlotter aftap , geen schroef in de carb , maar die met metaal omwikkelde slang , en daar op het uiteinde de aftap.
 

Attachments

  • blob.jpeg
    blob.jpeg
    55.3 KB · Views: 36
Of een imitatie ook een nummer heeft , weet ik zo niet , heb er een liggen zal eens kijken . Wel staat op alle twee de originelen dat nummer pd18j. En ook zit bij allebei , bij de vlotter aftap , geen schroef in de carb , maar die met metaal omwikkelde slang , en daar op het uiteinde de aftap.
Dat is anders inderdaad.

Ik heb foto’s opgezocht van oem carburateurs en die zijn wel hetzelfde als die ik heb inclusief aftap, serienummer en stift strepen. Dus hierbij met grote mate van zekerheid bevestigd dat het een originele carburateur is die ik heb.

Maar wat is er dan niet goed waardoor ik sproeier 88 nodig heb om hem goed te laten lopen..
 

Attachments

  • IMG_1295.png
    IMG_1295.png
    351.2 KB · Views: 33
Last edited:
Ik vind dat wel een hele grote bak geld , voor de carb . Heb voor een orginele Keihin tegen de € 50 , betaald ,denk dat een piaggo daar ook geen probleem van maakt . En 88 zit in de buurt van mijn 85 , heb je al eens met een 85 geprobeerd ?
 
Ik vind dat wel een hele grote bak geld , voor de carb . Heb voor een orginele Keihin tegen de € 50 , betaald ,denk dat een piaggo daar ook geen probleem van maakt . En 88 zit in de buurt van mijn 85 , heb je al eens met een 85 geprobeerd ?
Was een voorbeeld van hoe een originele keihin eruit ziet. Ik heb deze carburateur bij de onderdelen gekregen niet zelf gekocht. Ik heb 86 geprobeerd en daarmee was hij nog niet goed. Eerlijk gezegd heb ik van 90 teruggewerkt en zodoende kwam ik op 88 uit voor de beste afstelling :)
 
Kleinere sproeier (80) zonder luchtfilter doet het wel helemaal prima
Even een opmerking , het is geen luchtschroef die je verstelt , maar een mengselschroef ( meer minder benz ). Bij 2 takt is dit een luchtschroef.
en bij de gaskabel de stationair schroef. Als hij het met 80 wel goed doet zonder luchtfilter , zou een 88 met filter veel te rijk zijn , omdat je een luchtweerstand hebt met dat filter . hier de werking choke/ mengselschroef /e.t.c.
 
Even een opmerking , het is geen luchtschroef die je verstelt , maar een mengselschroef ( meer minder benz ). Bij 2 takt is dit een luchtschroef.
en bij de gaskabel de stationair schroef. Als hij het met 80 wel goed doet zonder luchtfilter , zou een 88 met filter veel te rijk zijn , omdat je een luchtweerstand hebt met dat filter . hier de werking choke/ mengselschroef /e.t.c.
En toch is dat de situatie hoe de zip reageert.. Ik heb er vrede mee als de afstelling zo blijft als hoe die nu is maar ergens voelt het dat het niet klopt.
 
Ik heb het spruitstuk nog een keer goed bekeken en dit ziet er niet goed uit. Ik ga even kijken of ik garantie heb want pas nieuw gekocht.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    136.8 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    137 KB · Views: 25
Snel een nieuw spruitstuk ontvangen als garantie. Goede service van Zandri! Binnenkort het spruitstuk monteren en dan direct de sproeier maat naar beneden. Ben benieuwd
 

Attachments

  • IMG_1359.jpeg
    IMG_1359.jpeg
    97.1 KB · Views: 14
  • IMG_1358.jpeg
    IMG_1358.jpeg
    147.7 KB · Views: 20
Ben er nog niet uit helaas..

Nieuwe spruitstuk gemonteerd maar helaas hetzelfde gedrag laat hij zien met de sproeiers. Ik dacht nog misschien ligt het eraan dat ik nu dubbele pakking heb tussen spruitstuk en cilinderkop dus de losse pakking ook weggelaten maar dit was het niet. Ook nog een keer remmenreiniger rondom cilinder en carburateur gespoten maar geen verandering in toeren.
 
Nee. Een begrenzer heeft echt helemaal niets met de sproeier te maken.
Ik had bij Joey Schaar gevonden dat dit wel met elkaar te maken kan hebben. Ik zou dit graag onderbouwd willen zien met theorie. Kun jij aangeven waar jij jouw informatie vandaan hebt? Dank je wel alvast voor het reageren :)
 

Attachments

  • IMG_0008.jpeg
    IMG_0008.jpeg
    376.5 KB · Views: 7
Heb dit ook al meerdere malen gevraagd bij de lokale scooterboer, maar, ook die zegt, standaard sproeier is gewoon goed bij ontgrensde blokken.
Vind dat wel gek, want zie online altijd wel dat ze er een grotere sproeier er in doen.
 
Je kan de rest toch ook gewoon lezen?

Volgens hem/hun is de sproeier al vrij arm, als je dan meer toeren gaat draaien, word hij natuurlijk nog armer. Is wel iets voor te zeggen. Ik heb het nooit zo gecontroleerd. Dat kan je ook alleen echt goed controleren met een 4 gas tester oid. Maar het kan goed waar zijn, ze gaan vaak heel arm zitten ivm emissie.

Maar dat is dus ook gewoon alleen het geval op die specifieke motoren.

Als je scooter gewoon goed afgesteld is, gaat een begrenzer helemaal geen verschil maken voor de maat van de sproeier. Het heeft in principe gewoon helemaal niets met elkaar te maken.

Ik heb voor de rest ook niet zo'n hoge pet op van Joey. Heb hier en daar wel eens wat dingen van hem gezien, en er zitten altijd wel wat fouten in.
Beetje popie jopie mannetje, wat wel wat oppervlakkige kennis heeft, maar eigenlijk niet weet hoe het technisch allemaal precies werkt.
 
Last edited:
Je kan de rest toch ook gewoon lezen?

Volgens hem/hun is de sproeier al vrij arm, als je dan meer toeren gaat draaien, word hij natuurlijk nog armer. Is wel iets voor te zeggen. Ik heb het nooit zo gecontroleerd. Dat kan je ook alleen echt goed controleren met een 4 gas tester oid. Maar het kan goed waar zijn, ze gaan vaak heel arm zitten ivm emissie.

Maar dat is dus ook alleen het geval op die specifieke motoren.

Als je scooter gewoon goed afgesteld is, gaat een begrenzer helemaal geen verschil maken voor de maat van de sproeier. Het heeft in principe gewoon helemaal niets met elkaar te maken.
Maar hoe kom jij aan jouw informatie dat was eigenlijk mijn vraag. Ik waardeer oprecht je reacties maar voor mij is het heel lastig zonder bronvermelding of het echt zo is.
 
Vertel mij eens wat een begrenzer met de benzineverhouding te maken heeft? Het heeft gewoon helemaal niets met elkaar te maken. Een begrenzer begrensd het maximale toerental wat een motor gaat draaien. Een begrenzer verandert niets aan de benzineverhouding.

Hier heb ik geen bronnen voor nodig, dat is gewoon mijn kennis. (opleiding en praktijkervaring)
 
Back
Top