Zip 4t 2v sproeier 88 standaard setup

Kapitein

New Member
Beste forumleden,

Ik heb een 4 takt zip uit 2010 die ik vanaf frame heb opgebouwd. Nu heb ik hem motorisch aan de gang en rijd hij nu strak door naar zijn top. Hij schommelt niet in toeren en loopt mooi stationair.

Wat ik wel vreemd vindt is dat ik sproeier 88 heb gemonteerd en hij alleen daarmee goed doortrekt.

50cc standaard
blok heeft rond de 9000 gelopen
standaard uitlaat
standaard luchtfilter met begrenzing
standaard carburateur keihin cvk
carburateur schoongemaakt en doorgeblazen (geen scheurtjes in membraam)
nieuwe kleppen laten plaatsen
luchtschroef afgesteld op hoogste toeren
6.5 gram rollen en geen varioring
drukveer en trekveren onbekend
mezoly (of dmp) cdi begrenzer met afstandsbediening

Bij de start van dit topic verdacht ik de goedkope cdi maar heb begrepen dat dit het niet kan zijn. Imitatie carburateur is ook uitgesloten. Heeft iemand nog een andere theorie?

Nieuw gecontroleerd:
Choke functionaliteit getest
Reageert niet op remmenreiniger rondom carburateur
Kleinere sproeier (80) zonder luchtfilter doet het ook goed
Bevestigd originele carburateur
Gasnaald is krom, klemt niet
Spruitstuk had scheuren dus vervangen

edit: startpost aangepast met recente informatie
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nee. Een begrenzer heeft echt helemaal niets met de sproeier te maken.
Ah oké, ik dacht aan die mogelijkheid vanwege het beïnvloeden van de toeren in de elektronica. Ik heb ook helaas zo even niet de mogelijkheid om te testen met een andere cdi om het uit te sluiten. Heb jij een ander idee waar het aan kan liggen dat mijn zip het niet goed doet met de standaard sproeiers 78 /80 / 82?
 
Ik heb vaker gelezen dat immitatie carburateurs vaker een grotere sproeier nodig hebben dan de originele carburateurs.
Zit er misschien ook zo'n goedkope Chinese carburateur gemonteerd?

Al eens getest op valse lucht?
 
Ik heb vaker gelezen dat immitatie carburateurs vaker een grotere sproeier nodig hebben dan de originele carburateurs.
Zit er misschien ook zo'n goedkope Chinese carburateur gemonteerd?

Al eens getest op valse lucht?
Er staat keihin ckv op dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een originele carburateur betreft maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.. Ik kocht een los frame en een blok met allemaal losse onderdelen erbij.

Wat betreft valse lucht testen heb ik eerst het spruitstuk vervangen en daarna geprobeerd met remmenreiniger rondom de carburateur en daarbij ging de zip niet anders lopen.
 
Bekijk het rubber van je gaskabel op je carb eens en spuit daar eens wat remreiniger op (was bij mij ook kapot)
En daar trok hij bij mij zijn valse lucht (door schade en schande)
 
Bekijk het rubber van je gaskabel op je carb eens en spuit daar eens wat remreiniger op (was bij mij ook kapot)
En daar trok hij bij mij zijn valse lucht (door schade en schande)
Het rubber bovenin mijn carburateur heeft geen gaatjes. @Pimo00 ik heb jou andere topic net gelezen en daar had je het inderdaad over een rubber bij de gasschuif, klopt mijn aanname dat jij dit had met een carburateur zonder vacuüm?
 
Last edited:
Is ook het asje van de vlinderklep , speling vrij , pas geleden een topic hier gehad , waarbij hij valse lucht langs het asje zoog.
Ik heb in mijn gy6 met keihin , een sproeier 85 , na veel maten geprobeerd te hebben , was dat de beste , loopt er na 6000km nog steeds prima mee , met een verbruik dat varieert tussen 1:40 / 1:45 ligt aan buiten temp en belading ( boodschappen vooral , en kleinkinderen) Verder alles standaard , rollen 5,5 gr . Loopt 58 op teller , zo rond 47/48 op gps .
 
Het rubber bovenin mijn carburateur heeft geen gaatjes. @Pimo00 ik heb jou andere topic net gelezen en daar had je het inderdaad over een rubber bij de gasschuif, klopt mijn aanname dat jij dit had met een carburateur zonder vacuüm?
Volgens mij is mijn carb idd zonder vacuum maar ik weet dat niet zeker
Maar als jou carb ergens valse lucht trekt maakt het mijn inziens niet uit of het met of zonder vacuum is.
Een carb die valse lucht trekt gaat heel ongecontroleerd lopen.
hij moet de lucht daar vandaan halen waar de ontwerper het bedoeld heeft.
en bij mij was het op de plek waar de gaskabel de carb in gaat daar zit een rubberen hoesje overheen.
Correct me if i am wrong
 
Op de Keihin cvk carb gaat de gaskabel , niet de carb in , maar zit om een halve maan die met een asje de vlinderklep bedient ,
Dat asje is gelagerd in het huis , als daar speling opzit , kan hij daar valse lucht zuigen
Ik voel geen speling op dit asje en ook niet op de vlinderklep zelf. Bedankt voor het meedenken.

Ik heb nog wel de carburateur opnieuw bekeken en ook een serienummer gevonden dus ik vermoed wel dat het een originele keihin carburateur is (zie bijgesloten foto).

Wat me ook nog is opgevallen is dat de gasnaald krom lijkt te zijn, foto ook bijgesloten.
 

Attachments

  • IMG_1288.jpeg
    IMG_1288.jpeg
    125.8 KB · Views: 30
  • IMG_1292.jpeg
    IMG_1292.jpeg
    94.8 KB · Views: 26
Zo op de foto te zien lijkt hijn inderdaad krom . staat er op de dop bovenop het membraam keihin ( zwart plastic deksel ?
Ik heb hier 3 keihins liggen , en hebben allemaal een verstelbare naald met clip , en ook een nummer. PD18j
 
Zo op de foto te zien lijkt hijn inderdaad krom . staat er op de dop bovenop het membraam keihin ( zwart plastic deksel ?
Ik heb hier 3 keihins liggen , en hebben allemaal een verstelbare naald met clip , en ook een nummer. PD18j
Bovenop het deksel staat niets echter het deksel zou vervangen kunnen zijn. De gasnaald die ik heb is niet verstelbaar en heeft nummer NGBA (zie bijgesloten foto’s). Tijd voor een nieuwe gasnaald?
 

Attachments

  • IMG_1293.jpeg
    IMG_1293.jpeg
    76.6 KB · Views: 22
  • IMG_1294.jpeg
    IMG_1294.jpeg
    77.2 KB · Views: 21
Als je zeker weet dat hij krom is , klemt de gasschuif met op en neer bewegen ?
Klemt niet, gas blijft ook niet hangen.
Post automatically merged:

Even op tafel rollen, zie je zo of hij krom is.

Zo te horen imitatie carb dus.
Hij is krom. Imitatie omdat er op het deksel geen keihin staat? Heeft een imitatie ook een serienummer?
 

Attachments

  • IMG_1289.jpeg
    IMG_1289.jpeg
    146 KB · Views: 20
  • IMG_1290.jpeg
    IMG_1290.jpeg
    147.7 KB · Views: 21
  • IMG_1291.jpeg
    IMG_1291.jpeg
    140.9 KB · Views: 25
Back
Top