Zip 4t 2013 is uitgevallen en start niet meer na rijden in flinke regen

ersin2002

New Member
Goeieavond, gisteravond ben ik van werk naar huis gereden tijdens flinke regen, hij reed toen gewoon nog wel. Had een beetje moeite op bepaalde momenten met optrekken na stil staan voor stoplicht maar reed verder nog wel oke. Vanochtend was ik onderweg naar werk, de scooter reed opzich nog best goed. Mijn scooter is onbegrenst en hij reed nogsteeds wel normaal, maar na ongeveer 25 minuten rijden kreeg ik flinke tegenwind maar ik bleef volgas doorrijden. Nadat ik geen tegenwind meer had ben ik nog even doorgereden en toen gaf mijn zip het op en is die gewoon volledig gestopt. Start ook niet meer. Toen heb ik even mijn luchtfilterhuis eraf gehaald en was het luchtfilterelement doorweekt en zat er een beetje water in het huis. Maar hij wilt letterlijk niks meer doen. Wat zal de oorzaak hiervoor zijn? Is het mogelijk dat tijdens deze tegenwind er water van het luchtfilterelement is aangezogen naar de carburateur? Alvast bedankt.

Advertisement - register to remove this

Kijk eens of je bougie nog vonkt want ik denk eerder dat deze het niet meer doet omdat er bijvoorbeeld vocht zit in je bougiekap of dat je bougiekabel poreus is en daar vocht in zit waardoor je ergens anders dan je bougie, vonkoverslag hebt.

En uiteraard kijken waardoor er water in je filterhuis kan komen en daar iets aan doen.

Kijk eens of je bougie nog vonkt want ik denk eerder dat deze het niet meer doet omdat er bijvoorbeeld vocht zit in je bougiekap of dat je bougiekabel poreus is en daar vocht in zit waardoor je ergens anders dan je bougie, vonkoverslag hebt.

En uiteraard kijken waardoor er water in je filterhuis kan komen en daar iets aan doen.
De reden dat er water in mijn filterhuis is gekomen is hoogstwaarschijnlijk doordat er bijna geen olie meer zat op mijn filterelement. Waardoor die dus helemaal is doorweekt met water. Ik zal eens even nakijken wat er precies is misgegaan maar ik denk toch echt water in mijn carb.

ik denk toch echt water in mijn carb.
Dat kan misschien wel zo zijn maar ook als zit er geen olie op je luchtfilter water mag uberhaupt niet in het filterhuis binnendringen tenzij je hem in de sloot rijdt!
Heeft men bij het ontgrenzen van deze scooter misschien iets gedaan aan de aanzuigkant van het filterghuis om de scooter meer lucht te geven?

Dat kan misschien wel zo zijn maar ook als zit er geen olie op je luchtfilter water mag uberhaupt niet in het filterhuis binnendringen tenzij je hem in de sloot rijdt!
Heeft men bij het ontgrenzen van deze scooter misschien iets gedaan aan de aanzuigkant van het filterghuis om de scooter meer lucht te geven?
Dan heb je een waterscooter!

Mijn cdi is blijkbaar kapot gegaan, ik vermoed doordat ik volgas in tegenwind reed? Probleem opgelost gelukkig.

Back