Zip 4 t 80 cc gaat maar 15 km per uur

ozau

New Member
Ik heb laatst een 80 cc top performence gehaald maar nu gaat mijn zip maar 15 km per uur max en ik weet niet hoe of waar dat vandaan komt weet iemand hoe ik dit kan fixen het lijkt alsof hij op de 15 km gwn word begrenst ofzo
 
Advertisement - register to remove this

hoe hard liep ie met standaard cilinder?
zou ie echt làngzamer gaan dan standaard door de CDI (die zeker doorheeft dat je er een 80 cc op hebt gezet en daarom sterker begrenst dan met standaard?)
 
Is het een tweeklepper of een Iget E4 of E5?
Wanneer je een tweeklepper hebt kun je gewoon de oude cdi blijven gebruiken, en is er ergens bij de opbouw iets misggegaan, bijvoorbeeld met de draadjes toen je het blok eronderuit haalde. Als je dat deed.
Wanneer je een drie klepper hebt ben ik bang dat je niet weet waar je aan begonnen bent.
Maar zolang er geen gekke geluiden uit de motor komen is er hoop!
 
Het is gewoon een 2klepper alles is goed erop gezet alleen er zat een te grote sproeier in 88 voor 80 cc 4t zip dus was men bougie pikzwart daarna deed ik sproeier 82 erin en starte die helemaal niet meer en deed ik 88 erin terug en start die nu ook niet meer
Post automatically merged:

Het is gewoon een 2klepper alles is goed erop gezet alleen er zat een te grote sproeier in 88 voor 80 cc 4t zip dus was men bougie pikzwart daarna deed ik sproeier 82 erin en starte die helemaal niet meer en deed ik 88 erin terug en start die nu ook niet meer
Heb wel een video wat voor geluid hij maakt wanneer ik hem wil starten alleen kan niet hier op posten denk ik
 
Sproeier 82 is groot genoeg voor een 80cc met standaard luchtfilter.
Controleer eens of je bougie vonkt en of je dat kunt zien en horen?
 
Nou, zo te horen is je accu en startmotor prima!
- Simsa adviseerde je om de choke te controleren, want wanneer die de hele tijd aan staat, krijg je vieze bougies van.
Stel je voor dat dit het probleem is, dan zou je motor wel moeten aanslaan/harder rijden, wanneer je de luchtfilterslang eraf haalt, of de slang met luchtfilter en al.
Probeer dat eens...
 
De choke zit in de carburateur.
De bovenkant van de choke is van hardplastic en er komen twee raden uit.
Er zit een klein schroefje met een kruiskop op die lastig los te krijgen zijn.
Tik maar eens in bij de zoekfunctie van dit forum, choke, en dan staan daar vast plaatjes bij en veel uitleg.
Wanneer je dat leest weet je ook hoe je een choke moet controleren.
Maar mijn truuk met het luchtfilter is simpel, en snel gedaan.
 
De choke zit in de carburateur.
De bovenkant van de choke is van hardplastic en er komen twee raden uit.
Er zit een klein schroefje met een kruiskop op die lastig los te krijgen zijn.
Tik maar eens in bij de zoekfunctie van dit forum, choke, en dan staan daar vast plaatjes bij en veel uitleg.
Wanneer je dat leest weet je ook hoe je een choke moet controleren.
Maar mijn truuk met het luchtfilter is simpel, en snel gedaan.
Oke bedankt
 
Succes verder, en laat maar horen waar je nog meer tegenaan loopt.
Ik vind het een hele prestatie dat je als 16 jarige aan zo'n ingewikkelde klus begint. Het zou toch bijna raar zijn wanneer dat in 1 keer zou lukken.
 
Succes verder, en laat maar horen waar je nog meer tegenaan loopt.
Ik vind het een hele prestatie dat je als 16 jarige aan zo'n ingewikkelde klus begint. Het zou toch bijna raar zijn wanneer dat in 1 keer zou lukken.
Haha komt goed hopelijk laat wel weten wanneer die aan de praat is geslagen
 
Succes verder, en laat maar horen waar je nog meer tegenaan loopt.
Ik vind het een hele prestatie dat je als 16 jarige aan zo'n ingewikkelde klus begint. Het zou toch bijna raar zijn wanneer dat in 1 keer zou lukken.
Weet je hoe je compressie bijvult of hoe je dat ook noemt
 
Ik weet het al denk ik mijn bougie is pikzwart

Misschien gaat er wel olie door motordruk en gap tussen je zuigerveren naar de verbrandings kamer en daardoor olie verbrand..
Dan zou het probleem sneller bij je zuigerveren moeten liggen (die verschoven of niet volgens juiste installatie geinstalleerd is.
 
@eurokit: de verkeerde opstelling van de zuigerveren kan zeker tot compressie verlies leiden, maar niet zodanig veel dat het spul maar zo langzaam is, of helemaal niet meer wil starten.
@ozau: wanneer je cilinder en zuiger goed zijn gemonteerd, en er een nieuwe koppakking is gebruikt hoef je geen zorgen over de compressie te hebben. Tenzij je cilinderkop al heel slechte kleppen had voordat je een 80 cc haalde.
Compressie kun je voelen wanneer de bougie er in zit en je het vliegwiel met de klok meedraait: op een paar draaien voel je een tegendruk: dat is de compressie. De zuiger drukt de lucht met benzine omhoog tegen de cilinderkop aan en in.
Maar goed. Ik heb het vermoeden dat dit je eerste echte klus is, en je misschien met de brokken zit die iemand anders voor je heeft gemaakt.
Klopt dat een beetje?
 
Nee het blok dat ik heb gekocht is echt goedje Nieuw alle bonnetjes enzo gezien hij startte in het eerst wel maar ging maar 15 en dat kwam door te grote sproeier (88) dus na bougie gekeken was pikzwart dus dan maar 82 erin gedaan en nu wilt die niet aan maar goed ik ga zo even wat dingen uitproberen en hopen dat die start
 
Back
Top