Hallo iedereen, ik heb pas een Piaggio zip 2t gehaald zonder blok. Er zit namelijk een omgeknipte kabelboom op voor een 125/180cc blok maar ik wil graag een een 50 of 70 cc blok er onder doen. Maar met de kabelboom die er op zit gaat het denk ik niet dus mijn vraag is wat heb je allemaal nodig voor een 2t zip te laten lopen zonder kabelboom. Later ga ik wel nog de kabel boom halen maar alles kost geld
Die kabelboom is prima terug te toveren naar 50cc als ze niet alles er af geknipt hebben.
Je hebt alleen dan niet meer je mooie originele stekkers...
Op de foto LIJKT alles nog aanwezig te zijn.
Als opladen van je accu in het begin je niet zo boeit dan heb je alleen de groene draad die naar het contactslot gaat nodig om de scooter uit te kunnen zetten en verder niks van je kabelboom.
Alle draad voor de CDI, Spoelen en bougiedraad is los van de kabelboom.
Die kabelboom is prima terug te toveren naar 50cc als ze niet alles er af geknipt hebben.
Je hebt alleen dan niet meer je mooie originele stekkers...
Op de foto LIJKT alles nog aanwezig te zijn.
Als opladen van je accu in het begin je niet zo boeit dan heb je alleen de groene draad die naar het contactslot gaat nodig om de scooter uit te kunnen zetten en verder niks van je kabelboom.
Alle draad voor de CDI, Spoelen en bougiedraad is los van de kabelboom.
De volgende kleuren kabels moeten rond je bougie ergens uit de kabelboom komen:
Groen en Grijs/Blauw MOETEN dan kan je het maken dat die laadt zelfs. De rest is niet nodig.
Op je foto steekt bij de treeplank rechts een deel kabelboom uit, ik vermoed dat ze daar er uit komen.
De volgende kleuren kabels moeten rond je bougie ergens uit de kabelboom komen:
Groen en Grijs/Blauw MOETEN dan kan je het maken dat die laadt zelfs. De rest is niet nodig.
Groen op groen vanaf de ontsteking en grijs/blauw op grijs/blauw vanaf de ontsteking.
Wit en Rood vanaf de ontsteking gaan naar de CDI.
Dan heb je een gele over vanaf de ontsteking en die is niet nodig.
En een blauwe vanaf de ontsteking en die mag op de zekering van je accu aangesloten worden.
Groen op groen vanaf de ontsteking en grijs/blauw op grijs/blauw vanaf de ontsteking.
Wit en Rood vanaf de ontsteking gaan naar de CDI.
Dan heb je een gele over vanaf de ontsteking en die is niet nodig.
En een blauwe vanaf de ontsteking en die mag op de zekering van je accu aangesloten worden