Ja zit nog aan elkaarZit de gaskabel nog weel aan de gasschuif vast ?
en waarom verander je van sproeier ?
Dus ... scooter krijgt geen Benzine , haal de benzine slang eens van de Carburateur , zuig eens aan de benzine slang , kijkt of die gaat stromen , zet slang weer terug .Ik heb net benzine in het bougie gat gedaan , scooter ging toen heel even aan
Je bedoelt denk ik de vacuum slang die naar de benzine kraan looptzuig eens aan de benzine slang
nee ... de benzineslag van de Carburateur af , en daar eens aan zuigenJe bedoelt denk ik de vacuum slang die naar de benzine kraan loopt
Dus ... scooter krijgt geen Benzine , haal de benzine slang eens van de Carburateur , zuig eens aan de benzine slang , kijkt of die gaat stromen , zet slang weer terug .
Probeer opnieuw te starten .
Heb dit geprobeerd, maar snap het nut niet van aan de benzine slang zuigen had overigens geen werking.nee ... de benzineslag van de Carburateur af , en daar eens aan zuigen
Zo kan je Checken of de vacuum pomp zn werk doet.Heb dit geprobeerd, maar snap het nut niet van aan de benzine slang zuigen had overigens geen werking.
En wat zou ik moeten merken?Zo kan je Checken of de vacuum pomp zn werk doet.
O ik zie het, ja er kwam niks uit, maar als ik aan de vacuüm slang zuig komt het er wel uitsakkerdeju....
als er niks gebeurt.... zuig je niet hard genoeg.
blazen mag ook...
ge mot wel lezen
Bedankt voor alle reacties,Persoonlijk ben ik niet kapot van die methode om zelf het vacuum te creeren door aan de vacuum slang te zuigen.
Ten eerste weet je dan nog niet of de vacuumkraan goed werkt omdat als je aan het slangetje zuigt je een veel groter vacuum kunt creeren dan de motor ooit zal doen.
Ten tweede je weet dan nog niet of de vacuumkraan ook nog goed werkt met het vacuum van het blokje.
Een betere en snellere methode vind ik om het slangetje dat naar de carburateur loopt in een bekertje te hangen en gewoon de startknop te drukken of eventueel de kick te gebruiken.
Hoe bedoel je wat moet ik zien?Kijk je Membraan eens na , kijk of je licht zit tussen de Membraan kleppen.
Dat ligt aan het type carburateur wat je hebt , heb je een vacuum geregelde carb , dan gaat de gasschuif omhoog als de motor vacuum heeft en je de vlinderklep opent met je gas hendel . Heb je een carb waar de gaskabel aan de schuif gemonteerd zit , dan is er iets mis met de kabel of aansluiting op je gas schuif. Hier een filmpje hoe een vacuum gestuurde carb werkt :Als ik gas geef gaat m’n gasnaald ook niet omhoog .
Nee bougie word niet echt nat heb een nieuwe er in gedaan.@loed heeft een twee-takt, maw geen CV-carburateur.
Dus als hij aan het gas draait en hij kijkt achter in de carburateur moet hij de gasschuif en gasnaald omhoog zien gaan.
Maar ook al blijft de gasnaald beneden, wat overigens niet goed is en waarna hij moet kijken, moet de scooter toch starten via de stationair sproeier en moet zelfs een extra rijk mengsel krijgen via het enricher-kanaaltje van de elektrische choke omdat de motor niet loopt en dus de choke nog geen wisselspanning heeft gekregen van de stator.
Er komt waarschijnlijk geen benzine in de cilinder, mede omdat hij wel een paar slagen draait als hij een beetje benzine in het bougiegat doet.
Een slecht sluitend membraan is een goeie reden om geen/zeer weinig brandstof in de cilinder te krijgen.
@loed , wordt de bougie nat na een paar startpogingen?
Heb hem er uit gehaald en er komt licht door heen en hij lekt als ik er met remreiniger in spuit, ik ga nu een nieuwe halen en dan nog is proberen!Dat ligt aan het type carburateur wat je hebt , heb je een vacuum geregelde carb , dan gaat de gasschuif omhoog als de motor vacuum heeft en je de vlinderklep opent met je gas hendel . Heb je een carb waar de gaskabel aan de schuif gemonteerd zit , dan is er iets mis met de kabel of aansluiting op je gas schuif. Hier een filmpje hoe een vacuum gestuurde carb werkt : Post automatically merged:
Bij een tweetakt zit er in het inlaat traject een membraam plaatje ,dat zorgt dat het aangezogen mengsel niet terug geblazen kan worden de carb in . lekt dit plaatje ( of meerdere plaatjes) dan krijgt hij geen mengsel in de cilinder . Dit kun je zien door het membraam tegen het licht te houden , hij moet dan goed afsluiten. En werkt ook de choke naar behoren?