This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zip 2t rijd alleen met powerfilter en luchtschroef bijna heleamaal open

Matszippie

Member
Hoi, ik heb zip type 3 er zit 70cctje op en sito plus voor de rest standaard

Alleen hij rijd alleen met powerfilter en met luchtschroef bijna helemaal open hoe kan dit? Want mij lijkt het niet echt goed

Zit sproeier 74 in. Hij rijd wel gewoon goed maar ben bang dat die warmloopt of vastloopt.
Post automatically merged:

Ja 17.5 mm delorto carb trouwens
 
In eerste instantie zou ik zeggen luchtfilter heeft te veel luchtweerstand echter als je ook al met een powerfilter geprobeerd hebt, kan het dat bijna niet zijn.

Carburateur al eens goed schoon gemaakt, ook alle kanaaltjes?
Heb je misschien iets gedaan met je membraan, stuggere plaatjes bijvoorbeeld?
 
Zwart van kleur betekent dat het mengsel te rijk van brandstof is.

Sproeier te groot zou je dus kunnen zeggen. Je moet wel direct kijken na een goede rit he. Pas op want het is allemaal gloeiend heet.

Als de bougie bruin is van kleur een goede rit dan zou ik je niet te druk maken. Grijs of wit dan wel zoals mr sparky aangaf.
Post automatically merged:

Wat voor bougie heb je en welke cilinder by the way
 
Me choke is niet aangesloten
Ah oké, dit had je wel eerder mogen melden!
Als je choke niet is aangesloten blijft hij dus de hele tijd een verrijkt mengsel geven . Pas als er stroom op komt wordt dit kanaal gesloten.

Dit kan ook verklaren waarom je een relatief kleine hoofdsproeier moest monteren.
Het resterende mengsel haalt zich de scooter via het choke kanaaltje.
 
Zit aangesloten op je stator zodat hij spanning krijgt , zo gauw de motor loopt , is bij mij een gele draad , deze loopt ook naar je verlichting (koplamp) als je verlichting het alleen doet als je motor loopt. De andere kant zit op de massa.. Hangt er nergens in de buurt van je carb een connector los met twee draden
 
Zit aangesloten op je stator zodat hij spanning krijgt , zo gauw de motor loopt , is bij mij een gele draad , deze loopt ook naar je verlichting
Bij de Zip is dit een grijze draad`die naar de spanningsregelaar loopt en ook wordt gebruikt voor de verlichting.
Massa is bij Piaggio de zwarte bedrading. ( is trouwens ook een wisselspanning, by the way)
Dus ergens in de buurt van de carburateur ligt een twee-polige stekker met een grijze en een zwarte draad.
 
Nee dit kabeltje komt niet van je frame noch van je motorblok, dit komt uit je kabelboom ergens in de buurt van de carburateur.
En via je kabelboom loopt de zwarte draad ergens naar massa en de grijze draad naar je spanningsregelaar, dit is wat ik bedoelde in mijn post#14.

Ik voeg even een schema bij van een ZIP 2T: