Piaggio zip 2 takt rijd minder met warme motor

Pedram

Member
Beste leden,

Sinds kort is mijn Piaggoo zip 2 takt build afgerond en ben ik lekker aan het genieten. Nou stoot ik tegen een aantal problemen aan. Namelijk dat mijn scooter veel minder goed rijd wanneer dat deze warm is. Ook pakt hij z’n gas amper op na vol gas geven. Het duurt dan ff een paar seconde voordat hij z’n toeren weer heeft gemaakt, en zelfs dan maakt hij niet alle toeren.

Setup:
Malossi mhr 70cc
Polini 24pwk
Polini variateur
Rode trekveren
Witte drukveer

Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd. Ik heb een sproeier 101 gemonteerd en dan heeft hij dit probleem nogsteeds. Daarna had ik een sproeier 119 gemonteerd en deed die nog steeds hetzelfde. Bougie kleur was wel wat donkerder. Koud rijd hij top maar warm wordt het kut. Ook bij gas geven duurt het even voordat hij z’n toeren maakt. Gas naald heb ik al verplaats naar een standje hoger, deed het wel iets beter maar nogsteeds niet top.


Edit: Wanneer ik met warme motor vol gas geef maakt hij eerst goeie toeren (mag nogsteeds beter) en neemt die daarna duidelijk af en trekt hij ook echt slechter. Warm moet die ook perse gas bij geven om te starten. Choke ligt het niet aan omdat polini 24pwk een hand choke heeft die ik nooit gebruik.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als je 'm aan krijgt zonder choke en hij warm inhoudt/niet lekker op gas reageert, vermoed ik verzuipen.
ook omdat je gas (lucht) bij moet geven om 'm warm te starten.
ik heb geen hands on ervaring met jouw scooter, maar met wat ik gelezen heb, is 24 mm aan de grote kant voor een 70 cc.
daar zal standaard een stationaire sproeier in zitten voor een beter ademende (grotere) cilinder, dus kan ie daardoor al rijk lopen.
kijk eens hoe je bougie er bij staat? dan weten we meer.
ook je uitlaat is hierbij nog van belang, wat zit eronder?
 
Last edited:
als je 'm aan krijgt zonder choke en hij warm inhoudt/niet lekker op gas reageert, vermoed ik verzuipen.
ook omdat je gas (lucht) bij moet geven om 'm warm te starten.
ik heb geen hands on ervaring met jouw scooter, maar met wat ik gelezen heb, is 24 mm aan de grote kant voor een middeltoerige 70 cc.
daar zal standaard een stationaire sproeier in zitten voor een beter ademende (grotere) cilinder, dus kan ie daardoor al rijk lopen.
kijk eens hoe je bougie er bij staat? dan weten we meer.
ook je uitlaat is hierbij nog van belang, wat zit eronder?
Bougie geeft een vreemd resultaat. Ene kant bruin en andere kant pikzwart. Ik zal is een foto maken wanneer ik thuis ben. Uitlaat is een yasuni z. Daarnaast heb ik een hoogtoerige aluminium cilinder.
 
Ik zou zeker eens naar je uitlaat kijken bijvoorbeeld naar een c16 ofzoiets...

Ik zou eens lager gaan qua sproeier ik denk dat je eerder naar 95 moet ofzo...

24mm is zeker niet te groot voor een hoogtoerige 70cc zou zelfs zeggen netjes
 
Ik zou zeker eens naar je uitlaat kijken bijvoorbeeld naar een c16 ofzoiets...

Ik zou eens lager gaan qua sproeier ik denk dat je eerder naar 95 moet ofzo...

24mm is zeker niet te groot voor een hoogtoerige 70cc zou zelfs zeggen netjes
Dank voor je reactie. Ik heb vandaag enorm gekloot met afstellen. Heb besloten het anders aan te pakken. Ik heb de carb op z’n aller rijkst afgesteld en ben daarna gaan afbouwen. Gasnaald zit nu goed. Hij pakt z’n gas nu mooi op maar mag nog steeds meer toeren maken. Ik ga morgen een grotere sproeier monteren en kijken wat het doet. Verder zat ik te denken aan de stage 6 r1400 mkll uitlaat. Is deze aan te raden?
 
Back
Top