Zip 2t koplamp en achterlamp

meesdegraef1

New Member
Afgelopen week was ik aan het rijden en toen wilde ik mijne grote licht aan zetten, deze deed het opeens niet meer terwijl deze het eerst wel altijd deed, het blauwe lampje bleef ook uit. Daarna zette ik weer mijn dagrijverlichting aan maar dit was opeens mijn grote licht, maar het blauwe lampje brandde nogsteeds niet. De dag daarna deden ze het allebei niet meer. Mijn achterlicht deed het sinds hier ook niet meer, remlicht wel. Ik heb er een nieuw lampje ingezet en deze deed het toen weer groot en dagrijverlichting. De volgende dag weer het zelfde probleem, groot licht deed niks en dageijverlichting was het grote licht en nogsteeds doet mn achterlamp niks. Nu doen mn koplamp en achterlicht niks meer, alleen remlicht. Weet iemand wat hier het probleem van kan zijn?
Post automatically merged:

Ik heb op mijn zip wel een lampenschakelaar om de lichten aan en uit te zetten, echter is deze gesmolten en heb ik een pinnetje in de aansluiting gedaan waardoor de lampen wel blijven branden. Lijkt me sterk dat dit het probleem is aangezien dit het altijd heeft gedaan.
 
Advertisement - register to remove this

Meet eens hoeveel spanning je op de schakelaar /of fitting hebt . Gaat je licht aan alleen als de motor loopt ? Of ook als de motor uit staat ?
Als je licht alleen aan gaat als de motor loopt , en de spanning op je fitting/schakelaar te hoog is , kan je regelaar stuk zijn . Dit kan ook de reden zijn dat je schakelaar gesmolten is . Het blauwe lampje kan ook hierdoor stuk zijn .
En je dag rij verlichting , is deze aan gesloten op de gelijk spanning van de accu ?
 
Dan heb je kans dat de regelaar stuk is , spanning meten op lichtschakelaar , of fitting brengt uitkomst , moet ongeveer 12v wissel spanning zijn bij versneld stationair draaien . Dat je de schakelaar hebt overbrugt , is het probleem niet .
 
Ik zal is gaan kijken. Ik heb zojuist ook de kabel uit de dimlicht/grootlicht schakelaar gehaald en op het witte aansluit punt zat ook iets wat gesmolten leek, weet niet of dit van de schakelaar komt of van de kabel/connector zelf
 
Dit is de staat van de connector die in de dim-/grootlicht schakelaar zit, enig idee of deze vernieuwd moet worden en waar ik deze dan zou kunnen halen of wat de naam van deze connector is?
 

Attachments

  • IMG_3134.jpeg
    IMG_3134.jpeg
    139.8 KB · Views: 11
Hoe is de staat van de pinnen in de connector ? Deze kun je er ( als dat nog gaat) eruit halen door een klein weerhaakje om te buigen , en dan de pin eruit te trekken . Lijkt op een slecht contact , waardoor je vonk vorming hebt gehad . Maar , meet allereerst eens de spanning . Misschien kun je die connector bestellen bij de dealer
 
Back
Top