zip 2t 50cc terug 50 laten rijden.

tragezip

Member
hallo allemaal. ik heb een zip 2t die nu 60 loopt.
ik zou hem graag terug begrenzen nar 47 ofzo want heb geen zin in geziek met de flikken.
ik weeet niet wat ik best koop.
als ik een nieuwe stator koop werkt dit dan als een begrenzer?
op begrenzer.nl zak ik ook een begrenzer maar die kan uit en aan. dat ik ook goed voor mij maar liefst gwn begresd ik wil ook dat deze nog goed loopt want ik heb gelezen dat die goedkope toerenbegrenzer slecht is voor je motor.
ook zit ik met een klein peobleem op plat rijd hij nu 60 maar vanaf dat ik bergop ga gaat hij niet boven de 25 aan wat kan dat liggen?
alvast bedankt
Post automatically merged:

het is een 50cc
dellorto 17,5
sproeier 102
polini luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

als ik een nieuwe stator koop werkt dit dan als een begrenzer?
nee.

op begrenzer.nl zak ik ook een begrenzer maar die kan uit en aan.
Met een begrenzer rijden is geen optie en is illegaal ook al heb je de AB niet bij je of een eventueel schakelaartje, in welke vorm dan ook, niet aangesloten.
Bovendien is het funnest om met een begrenzer continue aan te rijden.

sproeier 102
Dit is wel heel erg groot voor een 50cc die je ook nog eens 47 wilt laten lopen.
Ik ben geen tuner maar ik zou eens zakken naar een maat rond de 80 en eens controleren of de brommer nergens valse lucht trekt.
Hoe je dat het best doet, vind je onder de rubriek " resources bovenaan de pagina.

ik heb een zip 2t die nu 60 loopt.
Is dit GPS of op de teller?
Indien teller, meet eens met een gps app, blijf je gelijk of onder de 55 kmpu, rijdt je brommer niet te snel om "gezeik" te krijgen zoals je dit zelf formuleert.

Rijdt de scooter na al deze zaken nog harder dan 55 gps, zou ik niet begrenzen met een vario ring want dit werkt niet met een ontgrensde cdi, je krijgt er alleen maar overtoeren door.
Beter is om de diameter van de uitlaat te verkleinen door het plaatsen van een prop in de uitlaat en verder de sproeier nog te verkleinen totdat de bougiekleur in orde is
 
Last edited:
hartelijk dank @Sparky.
waneer ik en kleinere sproeir zette deed die nog raarder.
maar ik zal eens testen met een gps want de snelhied nu is op de teller.
en als deze te hard rijd zal ik eens testen meet een prop.
en op valse lucht heb ik al getest met de deo test.
ik heb bijna alles sproeiers getest vanaf een 74 maar de 102 deed het het beste zonder raar te doen.
als je noog tips hebt mag je altijd laten weten.
weet je soms vanaf welke snelheid ze moeilijk doen?
nee.


Met een begrenzer rijden is geen optie en is illegaal ook al heb je de AB niet bij je of een eventueel schakelaartje, in welke vorm dan ook, niet aangesloten.
Bovendien is het funnest om met een begrenzer continue aan te rijden.


Dit is wel heel erg groot voor een 50cc die je ook nog eens 47 wilt laten lopen.
Ik ben geen tuner maar ik zou eens zakken naar een maat rond de 80 en eens controleren of de brommer nergens valse lucht trekt.
Hoe je dat het best doet, vind je onder de rubriek " resources bovenaan de pagina.


Is dit GPS of op de teller?
Indien teller, meet eens met een gps app, blijf je gelijk of onder de 55 kmpu, rijdt je brommer niet te snel om "gezeik" te krijgen zoals je dit zelf formuleert.

Rijdt de scooter na al deze zaken nog harder dan 55 gps, zou ik niet begrenzen met een vario ring want dit werkt niet met een ontgrensde cdi, je krijgt er alleen maar overtoeren door.
Beter is om de diameter van de uitlaat te verkleinen door het plaatsen van een prop in de uitlaat en verder de sproeier nog te verkleinen totdat de bougiekleur in orde is
 
waneer ik en kleinere sproeir zette deed die nog raarder.
Daarom schreef ik ook:
Ik ben geen tuner maar ik zou eens zakken naar een maat rond de 80 en eens controleren of de brommer nergens valse lucht trekt.

Want wanneer een tamme 50cc met een 102 sproeier het best rijdt, trekt hij gegarandeert ergens valse lucht.
 
Last edited:
Rijdt de scooter na al deze zaken nog harder dan 55 gps, zou ik niet begrenzen met een vario ring want dit werkt niet met een ontgrensde cdi, je krijgt er alleen maar overtoeren door.
Beter is om de diameter van de uitlaat te verkleinen door het plaatsen van een prop in de uitlaat en verder de sproeier nog te verkleinen totdat de bougiekleur in orde is
en wat gebruik ik voor prop? iets kopen of iets zelf inlassen?
Post automatically merged:

Boven de 54kmu gps
ok top bedankt
Post automatically merged:

Daarom schreef ik ook:
ok ok geen probleem maar deed de test en vond geen valse lucht maar alvasr bedankt voor alle goeie hulp @Sparky
 
en wat gebruik ik voor prop? iets kopen of iets zelf inlassen?
Post automatically merged:
uitlaat eraf, kijken of je een ring kunt vinden die er zó in past, liefst klem tussen cilinder en uitlaat, gecentreerd door de pakking.
of (weet niet of je uitlaat deelbaar is/er een db-killer in zit die er uit kan?)
ok ok geen probleem maar deed de test en vond geen valse lucht maar alvasr bedankt voor alle goeie hulp @Sparky
heb je ook geen powerfilter of gaten in je aanzuigtraject? dat zou ten koste kunnen gaan van de onderdruk om benzine uit je sproeiers te kunnen aanzuigen, wat ook kan zijn "opgelost" met die grotere sproeier. zo ja, origineel luchtfilter plaatsen en kleinere sproeier die daar bij past.
 
Last edited:
uitlaat eraf, kijken of je een ring kunt vinden die er zó in past, liefst klem tussen cilinder en uitlaat, gecentreerd door de pakking.
of (weet niet of je uitlaat deelbaar is/er een db-killer in zit die er uit kan?) ergens een grove pannenspons in proppen (die niet direct achter je cilinder!) wordt geluid wel/gelijk lager ook.

heb je ook geen powerfilter of gaten in je aanzuigtraject? dat zou ten koste kunnen gaan van de onderdruk om benzine uit je sproeiers te kunnen aanzuigen, wat ook kan zijn "opgelost" met die grotere sproeier. zo ja, origineel luchtfilter plaatsen en kleinere sproeier die daar bij past.
ja er zit een polini powerfilter op dus zal eens testen met de originele.
ih heb deze prop online gevonden hier is de link. https://www.scooterdiscounter.nl/uitlaatbegrenzer-prop-voor-in-de-uitlaat-52-km.html
past deze in een yasuni terugloop uitlaat?
 
uitlaat eraf, kijken of je een ring kunt vinden die er zó in past, liefst klem tussen cilinder en uitlaat,
Of een plaatje in dezelfde vorm als de uitlaatpakking en de doorlaat kleiner houden.

ergens een grove pannenspons in proppen (die niet direct achter je cilinder!) wordt geluid wel/gelijk lager ook.
Dit zou ik niet doen, filtermateriaal waar de uitlaatgassen direct doorheen moeten stromen raken snel vettig en dus verstopt.

Ah vandaar. Gelijk eraf halen en originele luchtfilter plaatsen + kleinere sproeier.
Inderdaad ik dacht dat TS in post#1 een Polini filtermatje bedoelde voor z'n originele filterhuis.
Want een powerfilter plaatsen op een tamme setup is geen goed idee en moeilijk tot niet af te stellen.
 
zal het straks even testen en laat jullie weten.
Ah vandaar. Gelijk eraf halen en originele luchtfilter plaatsen + kleinere sproeier.
Post automatically merged:

Of een plaatje in dezelfde vorm als de uitlaatpakking en de doorlaat kleiner houden.


Dit zou ik niet doen, filtermateriaal waar de uitlaatgassen direct doorheen moeten stromen raken snel vettig en dus verstopt.


Inderdaad ik dacht dat TS in post#1 een Polini filtermatje bedoelde voor z'n originele filterhuis.
da nkuu voor alle tips
Post automatically merged:

Ah vandaar. Gelijk eraf halen en originele luchtfilter plaatsen + kleinere sproeier.
en wat zou er gebeuren als ik gewoon de sproeier en de powerfilter laat en een prop steek? zou het dan voor iets dienen zoals sneller optrekken ofzo?
 
Last edited:
zal het straks even testen en laat jullie weten.

Post automatically merged:


da nkuu voor alle tips
Post automatically merged:


en wat zou er gebeuren als ik gewoon de sproeier en de powerfilter laat en een prop steek? zou het dan voor iets dienen zoals sneller optrekken ofzo?
Nee, rijdt alleen maar slechter.
 
ok top dus powerfilter is geen goed idee op een basic setup?
jij snapt het.
Dit zou ik niet doen, filtermateriaal waar de uitlaatgassen direct doorheen moeten stromen raken snel vettig en dus verstopt.
je hebt gelijk ook: ik had het als absorbtiedemper òm een pijpje met gaatjes heen in de "klankkasten" van m'n sigaar. zelfs dáár werd het moddervet.
 
Back
Top