Zip 2t 50cc ratelt erg

Sander2604

New Member
hallo allemaal, ik heb vandaag mijn carburateur gedemonteerd, uit elkaar gehaald schoongemaakt en weer terug gemonteerd. Ook heb ik mijn hele carterkap van binnen schoongemaakt. Toen ik alles weer in elkaar heb gezet en hem wou starten, ratelde hij ineens heel hard. Het leek bij de koelkap vandaan te komen. Weet iemand misschien wat dit is/ kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Carterkap er weer af en kijken of het tandwieltje dat tegen je poelie komt als je kickstart wel helemaal goed terug gaat in de kap en tegen die halve maan met tandjes ligt. Als je even met de hand de kickstart naar beneden duwt zie je wat ik bedoel. Hij gaat dan omhoog en moet weer helemaal teruggaan als de kickstart hendel weer terug is. Zorg ook dat er voldoende vet zit op de tanden, het gaat waar ie in draait en tussen die ronde veer waarin ie hangt en draait
 
Die dingen wil je juist niet ruim invetten. Zo min mogelijk eigenlijk. Dat vet zorgt er alleen maar voor dat alle rommel er aan blijft plakken, en alles een ontzettende bende word.

En tussen de veer? Jij vet de veer in? Wat heeft dat voor zin?
 
natuurlijk niet te veel losse klodders vet maar wel goed plaatsen op de delen die bewegen. Mijn ervaring is dat als je summier invet, dat dan na 6 maanden de kickstart weer zwaar gaat en niet vanzelf terug komt.

Met de veer bedoel ik die ronde veer die om het tandwiel zit en deze begeleid naar de poelie om aan te grijpen. Het vet moet in de gleuf waar de veer invalt. Dan draait het tandwiel een stuk soepeler.
Tevens smeer ik altijd vlink wat vet in het gat waar de as van dit tandwiel ingaat. Met een wattenstaafje zodat het er ook echt inzit.
 

Attachments

  • IMG_6373.jpeg
    IMG_6373.jpeg
    246.2 KB · Views: 3
natuurlijk niet te veel losse klodders vet maar wel goed plaatsen op de delen die bewegen. Mijn ervaring is dat als je summier invet, dat dan na 6 maanden de kickstart weer zwaar gaat en niet vanzelf terug komt.

Met de veer bedoel ik die ronde veer die om het tandwiel zit en deze begeleid naar de poelie om aan te grijpen. Het vet moet in de gleuf waar de veer invalt. Dan draait het tandwiel een stuk soepeler.
Tevens smeer ik altijd vlink wat vet in het gat waar de as van dit tandwiel ingaat. Met een wattenstaafje zodat het er ook echt inzit.
Als je die veer invet blijft er juist van alles aan plakken vet word heel carter rondgeslingerd en dat werkt juist averechts
 
Back
Top