Geen snor tuning op dit forum. Kan dit topic sluiten?Goedenavond,
Ik heb vandaag een Piaggio Zip 2 takt 50cc gekocht uit 2003, scooter is van een oud vrouwtje geweest en heeft maar 3xxx km op de teller. Het betreft een snorfiets en is omgekeurd naar brom. De vario ring is eruit maar hij loopt 35 verder is alles helemaal standaard. Mijn vraag is dus wat kan ik het beste doen om zo veel mogelijk uit die 50cc te halen en wat ik daarvoor allemaal moet aanpassen.
Alvast bedankt.
@BasGeen snor tuning op dit forum. Kan dit topic sluiten?
hij is al omgekeurd naar brom...
Ik heb zelf niet veel ervaring of kennis van piaggio. Ik zou is kijken naar lucht filter begrenzing, uitlaat prop eruit halen. Groter sproeiertje. Speel wat met een leuker uitlaatje. Of ga spelen met je variateur of inlaat.hij is al omgekeurd naar brom...
Miss een bromzuiger erin. Snor vertanding eruit? Weer niet of die er in zit hoor.hij is al omgekeurd naar brom...
wat voor luchtfilter begrenzing zit erin?Ik heb zelf niet veel ervaring of kennis van piaggio. Ik zou is kijken naar lucht filter begrenzing, uitlaat prop eruit halen. Groter sproeiertje. Speel wat met een leuker uitlaatje. Of ga spelen met je variateur of inlaat.
Post automatically merged:
Miss een bromzuiger erin. Snor vertanding eruit? Weer niet of die er in zit hoor.
veelkans dat er bij de carburateur op de luchtinlaat kant er een brons plaatje zit met allemaal gaten er inwat voor luchtfilter begrenzing zit erin?
verschil in zuiger is er jammer genoeg niet maar wel kwa vertanding snor is korter en heeft meestal een top van max 60 a 70kmpuIk heb zelf niet veel ervaring of kennis van piaggio. Ik zou is kijken naar lucht filter begrenzing, uitlaat prop eruit halen. Groter sproeiertje. Speel wat met een leuker uitlaatje. Of ga spelen met je variateur of inlaat.
Post automatically merged:
Miss een bromzuiger erin. Snor vertanding eruit? Weer niet of die er in zit hoor.
Nee idd van de zuiger wist ik niet zeker ben geen specialist in piaggio. Maar vertanding wist ik bijna zeker!veelkans dat er bij de carburateur op de luchtinlaat kant er een brons plaatje zit met allemaal gaten er in
verder zit er in de uitlaat begrenzing en inlaat is op ouwere types motorblokken ook nog begrensd
(cdi is al ontgrensd van fabriek af)
Post automatically merged:
verschil in zuiger is er jammer genoeg niet maar wel kwa vertanding snor is korter en heeft meestal een top van max 60 a 70kmpu
hoe kan ik dat plaatje precies verwijderen?veelkans dat er bij de carburateur op de luchtinlaat kant er een brons plaatje zit met allemaal gaten er in
verder zit er in de uitlaat begrenzing en inlaat is op ouwere types motorblokken ook nog begrensd
(cdi is al ontgrensd van fabriek af)
Post automatically merged:
verschil in zuiger is er jammer genoeg niet maar wel kwa vertanding snor is korter en heeft meestal een top van max 60 a 70kmpu
Dat zou ik niet weten, miss even zlef kijken in je carb. Vaak kom je er dan wel achter!hoe kan ik dat plaatje precies verwijderen?
ja heb niet heel veel verstand ervan maar kijken kan natuurlijk altijdDat zou ik niet weten, miss even zlef kijken in je carb. Vaak kom je er dan wel achter!
Niks bijzonders gewoon een schroevendraaier voorzichtig er achter en vrikken daarna carbu afstellen natuurlijk anders draai je je blok naar godja heb niet heel veel verstand ervan maar kijken kan natuurlijk altijd
staat er een video ergens van online want zou echt geen idee hebben hoe t werkt hahaNiks bijzonders gewoon een schroevendraaier voorzichtig er achter en vrikken daarna carbu afstellen natuurlijk anders draai je je blok naar god
als dìt al niet gaat lukken is mijn advies: wegbrengen en uitbesteden.staat er een video ergens van online want zou echt geen idee hebben hoe t werkt haha
zal er eens ff naar gaan kijken verder nog enige begrenzingen die eruit kunnen?als dìt al niet gaat lukken is mijn advies: wegbrengen en uitbesteden.
als je dit zo ziet is het volgens mij pakken met een telefoontang en trekken. (beetje wrikken kan ook)
als ie van een oud vrouwtje geweest is (diezelfde van die golf?) zou ik beginnen met de uitlaat eraf en die uitfikken, uitlaatpoort uitkrabben als de uitlaat er tòch af ligt (meeste roet zit dáár, vormt een natuurlijke "prop") doe dit met houten ijsstokjes of van die dikke satéprikkers, dan kan je geen krassen in de rand van je cilinder of op je zuiger maken.
oke zal ik doenik weet nìets van dit model, dat ontkolen is oldschool algemene kennis en als ik die afbeelding van dat begrenzingsrooster zag dacht ik het wel te snappen, verdere vragen moet je algemeen stellen denk ik.