Zip 125 2t leovince sp3

Sempie T

New Member
Ik heb een zip 125 2t gemaakt, ik had een TPH 125 2t 1995.

Ik vroeg me dus af of iemand weet welke rollen en trekveren ik moet gebruiken.

Zoals ik al zei 125 2t met leovince sp3.

Vriendelijke groet,
Sem
 
Advertisement - register to remove this

Dus je hebt een compleet motorblok van een 2 takt Skipper of Typhoon onder een 100cc Zip gehangen?
De 125cc varianten zitten sowieso iets zwaarder qua het gewicht van de rollen.
Trekveren zullen waarschijnlijk maar een fractie sterker/stugger zijn.

Maar het is en blijft een kwestie van zelf afstellen met ook het bijbehorende testen helaas.

Vrees toch dat vrijwel niemand hier je het verlossende antwoord kan geven waar je naar op zoek bent.
 
Dus je hebt een compleet motorblok van een 2 takt Skipper of Typhoon onder een 100cc Zip gehangen?
De 125cc varianten zitten sowieso iets zwaarder qua het gewicht van de rollen.
Trekveren zullen waarschijnlijk maar een fractie sterker/stugger zijn.

Maar het is en blijft een kwestie van zelf afstellen met ook het bijbehorende testen helaas.

Vrees toch dat vrijwel niemand hier je het verlossende antwoord kan geven waar je naar op zoek bent.
Dankjewel man,

Ik zal ff kijken naar de rollen, heb je ook niet een richtlijn of een grof idee. Ik heb echt geen idee waar ik mee moet beginnen.

Nogmaals bedankt
Met vriendelijke groet,
Sem
 
Wat zit er nu in qua gewicht, weet je dat niet dan zou je ze moeten wegen om verder te kunnen.
Anders kan je altijd rond de 14gr. Bestellen.

Als ik leovinci sp3 op google intik krijg ik alleen maar 50cc uitlaten te zien, heb je een foto van de uitlaat die eronder hangt?
 
Ik kon ff geen andere foto vinden.
1A8FED5F-A3C9-4341-9054-5F86B17C8049.jpeg
Maar dit is hem. Ik ga wel ff de rolletjes wegen. En kijken welke trekveren ik nodig heb.

Bedankt

Vriendelijke groet,
Sem
 
Het lijkt verdacht veel op een 50cc uitlaat?!
Maar goed, wellicht is de bocht en de flens aangepast zodat het onder de 125cc past.

Qua het gewicht van de rollen moet je niet zomaar wat gaan bestellen.., eerst even controleren is het beste.

Standaard zit er op dit type motorblokken een gewicht van 11/12.0 gram p.r. geplaatst in de vario.
Uiteraard is dit i.c.m. de originele uitlaat zoals deze uit de fabriek komt.

Ik moet ook eerlijk gezegd bekennen dat ik de Leo SP3 100/125cc niet ken!?
Wel de ZX 125/180cc, maar dit is dan weer een terugloop uitlaat/model...
 
Last edited:
Het lijkt verdacht veel op een 50cc uitlaat?!
Maar goed, wellicht is de bocht en de flens aangepast zodat het onder de 125cc past.

Qua het gewicht van de rollen moet je niet zomaar wat gaan bestellen.., eerst even controleren is het beste.

Standaard zit er op dit type motorblokken een gewicht van 11/12.0 gram p.r. geplaatst in de vario.
Uiteraard is dit i.c.m. de originele uitlaat zoals deze uit de fabriek komt.

Ik moet ook eerlijk gezegd bekennen dat ik de Leo SP3 100/125cc niet ken!?
Wel de ZX 125/180cc, maar dit is dan weer een terugloop uitlaat/model...

Dit is de website waar de uitlaat (denk ik) is gekocht. Hij is van de vorige eigenaar en flink lek gelast.
Ik zat eraan te denken om misschien dan een andere uitlaat te kopen. Een terugloop lijkt me echt heel gaaf, maar echt een herrie.

Groeten,
Sem
 
Back
Top