zijstandaart + scoot omvallen

Status
Not open for further replies.

Divided

Banned
ik heb zo discussie met me pa
ik wil een zijstandaart onder me scoot omdat dat gewoon mooier is maar hij zegt"jah dan waait die om"
nou lijkt dat me sterk..

hebben jullie ervaring daarmee ofzo?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Heatryn
Ik had wel gehoord dat een zijstandaard niet zo goed is voor je benzinetank. Of misschien voor andere onderdelen aan je scooter/bromfiets?

Wat wel harder zal gaan slijten zijn je silentbloks van je subframe. Omdat je scooter scheef staat komt er meer druk op dat ene silentblok te staan. Hierdoor is de slijtage wat sneller, de slijtage gaat niet heel hard, maar het gaat ff om het idee.

(Als dat blokje versleten is, gaat je achterwiel scheef staan.)
 
het is met sleutelen idd wel flink klote want je kan soms nie goed erges bij, en ik heb ook een buzetti en na een maand moet ik zeg mr ff kracht tegen het standaard zette want anders staat ie hardstikke schuin...

kweet t klinkt vaag maja
 
Daarom heb ik er dus een zijstandaard + middenbok onder zitten :) Is toch altijd makkelijk zo'n middenbok: met wind, sleutelen en reinigen v/d achtervelg :) Wat ook wel aan te raden is, is om voor een zijstandaard te gaan die niet vanzelf in klapt. Die van buzetti klapte dus vanzelf in, heb nu IGM-zijstandaard en is perfect
 
Originally posted by zenith98
zitten die standaarden dan elkaar niet in de weg?
Bij mij niet iig. Middenbok hangt onder m'n karter en m'n zijstandaard zit achterin m'n frame geschoven en hangt onder m'n onderkap
 
Ik heb ook buzetti zijstandaard, en bok eraf (zat m'n uitlaat in de weg). Met sleutelen pak ik een krik en hup, wieltje in de lucht :) of als ik bij de vario makkelijk wil komen pak ik de krik en zet die aan de andere kant onder een beugel, waaraan je slot kan hangen en dan staat die de andere kant scheef op :) zowiezo is op 'n brug sleutelen veel handiger, maar dat doe ik alleen als de cilinder deraf mot.

Enne met zijstandaard valt je scoot echt niet om :) en met tanken hou je gewoon ff je scooter recht, tanken, doppie derop en weer schuin zetten :)
 
Gewoon tegen een muur/gft bak aanzetten als je wilt sleutelen...
Bij tanken tegen dat teller ding aanzetten.. no prob :)

Ik heb nu al een hoop scooters gehad, bijna allemaal met zijstandaard.. Vind het wel vet staan, en het valt echt NIET om..

Nadeel is wel dat je niet op je scoot kan zitten als je met een groepje ergens bent..
 
Originally posted by @ph3x f12
Ik heb ook buzetti zijstandaard, en bok eraf (zat m'n uitlaat in de weg). Met sleutelen pak ik een krik en hup, wieltje in de lucht :) of als ik bij de vario makkelijk wil komen pak ik de krik en zet die aan de andere kant onder een beugel, waaraan je slot kan hangen en dan staat die de andere kant scheef op :) zowiezo is op 'n brug sleutelen veel handiger, maar dat doe ik alleen als de cilinder deraf mot.

Enne met zijstandaard valt je scoot echt niet om :) en met tanken hou je gewoon ff je scooter recht, tanken, doppie derop en weer schuin zetten :)


een krik wat een idee... :S en ik zette me scoot vandaag op stenen.. |(
goede tip voor de volgende keer

bedankt
 
ok, topic al weer een beetje oud maar nu heb ik ff een vraagje.

Ik heb ook een buzetti zijstandaard en mijn probleem is nu als ik hem daar opzet, dat ie dan gewoon nog recht staat? is dit normaal want het is vreselijk irritant valt heel snel om en is dus gewoon niet stevig. Wat kan ik hier aan doen?
 
ik let er ook altijd op dat ik de zijstandaard tegen de wind in zet zodat de wind op de standaard drukt en dus niet om kan waaien mits het te extreem wordt
 
ZmokerZ said:
ok, topic al weer een beetje oud maar nu heb ik ff een vraagje.

Ik heb ook een buzetti zijstandaard en mijn probleem is nu als ik hem daar opzet, dat ie dan gewoon nog recht staat? is dit normaal want het is vreselijk irritant valt heel snel om en is dus gewoon niet stevig. Wat kan ik hier aan doen?

iemand antwoord hierop?
anders moet ik weer een apart topic maken is ook zo lullig 8P
 
om het wat schuiner te zetten -> zorg dat de poot GOED VAST ZIT
knijp de achterrem in en trek aan je stuur zodat de scooter rust op het achterwiel en op de zijstandaard. duw nu voorzichtig met een voet op de voetplaat. daardoor zal het stukje metaal waaraan de echte poot hangt een beetje gaan plooien. zo kan je dus de boel aanpassen :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top