This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zijstandaart + scoot omvallen

Status
Not open for further replies.

Divided

Banned
ik heb zo discussie met me pa
ik wil een zijstandaart onder me scoot omdat dat gewoon mooier is maar hij zegt"jah dan waait die om"
nou lijkt dat me sterk..

hebben jullie ervaring daarmee ofzo?

Hier nooit problemen mee gehad, onder m'n huidige en vorige scooter allebij zijstandaard gehad en nooit omgevallen. Maar je moet natuurlijk niet denken dat je scooter aan de grond vastgelijmd zit, met die storm van enige maanden terug gaat je scooter gegarandeerd om als deze op z'n zijstandaard staat, maar dat zijn dan ook extreme weersomstandigheden, daarom heb ik m'n middenbok er nog onder, zodat ik 'm dan toch weg kan zetten Verder zorgen dat je alles goed strak bevestigd hebt, evt. een keertje checken op lostrillen of speling oid., en dan kan er weinig gebeuren

Originally posted by Cipher
Tmoet pittig waaien om die 80kg+ omver te gooien hor +)

Helaas gebeurde dat met die van mij Toen waaide het wel stevig, kon het eerst niet geloven.
Maar om maar weer ff ontopic te gaan: Hij blijft altijd staan

Originally posted by Heatryn
Ik had wel gehoord dat een zijstandaard niet zo goed is voor je benzinetank. Of misschien voor andere onderdelen aan je scooter/bromfiets?

zijstandaard slecht voor de tank?? hoezo dat? trouwens bij mij is ie ook nog nooit omgewaait of omgetrapt

heb dat ook 's gelezen maar dat is dan met die extreme ligstandaarts. iedereen heeft wel al 's een booster gezien die bijna tegen de grond ligt.
//oftopic// persoonlijk vind ik dit verschrikkelijk lelijk //offtopic//
maar het had iets met tanken te maken. dat het slecht is om te tanken ofzo als je scoot niet recht genoeg staat.

correct me if i'm wrong

er kan dan wel minder benzine in, want als er een stuk schuin staat, komt er ook een stuk wat hoger ligt dan je tankgaatje. maar echt slecht lijkt me dat niet

Mijna was ook omgewaaid, het waaide toen redelijk, niet eens extreem hard, alleen ik had erge haast, en toen vergat ik (dom) dat ik me scooter niet tegen die wind in moest laten leunen.
maar als je da dus onthoud, dan kan er vrijwel niks gebeuren.

Het heeft niet alleen maar voordelen. Als je wilt sleutelen aan je scooter is het wel kut als je geen bok hebt.

Het kan wel nog is gebeuren dat als je net een zijstandaard erop hebt en er komt wat wind dat hij iets beweegt en door die veren klapt hij dan in.

Originally posted by steppy spy
een zijstandaard heeft alleen maar voordelen, ik heb er zelf ook eentje ( buzetti) en geen gezeur mee ofzo

nou, alleen maar voordelen is ook overdreven. Ik vind een bok met afstellen van carb ed toch wel wat makkelijker als een zijstandaard.

Status
Not open for further replies.