Zijn Bobine's universeel?

beunbeun

Member
De titel zegt het al....

misschien een domme vraag maar wil het graag ff zeker weten.
Ik snap dat niet elke Bobine op elke scooter past om de pasvorm...
Maar stel je zou het passend maken.. Kan het dan voor poblemen zorgen?

In mijn geval heb ik de bobine van een gy6 btc riva ligen die ik graag wil testen op een sym tonik 2014 (Sym/peugeot 4t)

Kan dat gewoon?

vraag ivm dit: https://scooterforum.net/threads/scooter-werkt-alleen-koud.229348/#post-3665773
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik heb ooit een bobine/cdi met begrenzer van een china vespa (gy6) op mijn sym fiddle 2 (gy6) proberen te monteren echter gaf deze direct sluiting. nu is het al ff geleden dus weet het niet zeker meer of dat aan dat kastje van de china vespa lag of aan iets anders.
 
In principe zou elke 12v bobine het goed moeten doen , bedoel dan wel een losse bobine , niet één , die een unit is samen met de cdi. Plus en min kan verschillen , en ophang punten . Verder heb je nog een zogenaamde race bobine , welk een betere vonk zou geven , deze heb ik ook eens geprobeerd , maar niet gemerkt dat deze iets uit maakte . ( kwam van Ali , en is oranje van kleur)
 
In principe zou elke 12v bobine het goed moeten doen , bedoel dan wel een losse bobine , niet één , die een unit is samen met de cdi. Plus en min kan verschillen , en ophang punten . Verder heb je nog een zogenaamde race bobine , welk een betere vonk zou geven , deze heb ik ook eens geprobeerd , maar niet gemerkt dat deze iets uit maakte . ( kwam van Ali , en is oranje van kleur)
Top Dankjewel!
 
Back
Top