Zenith wil niet meer lopen

gilio

Well-Known Member
Deze zomer heb ik een zenith gekocht die op de top inhield en stotterde.
Ik heb toen deze scooter weggebracht en iemand heeft geprobeerd om deze goed af te stellen, andere drukveer andere rolletjes en een kleinere sproeier,niets hielp andere carb geprobeerd en het probleem werd alleen maar erger.Een kameraad had nog een goed blok liggen van een buxy en deze hebben we er toen ondergezet.Hierna heeft ie 1 dag goed gelopen en toen begon hij te ploffen uit de uitlaat en sloeg telkens af toen maar met de scooter naar de scooterwinkel en hier bleek het cdi kastje kapot te zijn.Nieuw cdi kastje erop en een nieuwe bougie erin tegen het ploffen, de scooter reed toen nog maar 20 maar de winkel ging bijna sluiten dus hadden ze geen tijd om er nog verder naar te kijken. er moest ook een andere sproeier in (58, er zat 68 in).Nu krijg ik hem niet meer gestart alleen als je het gas voluit zet wil die af en toe aanpakken maar als je het gas dan iets loslaat dan slaat ie weer af.Er scheen een aansluiting bij de boubine niet helemaal lekker te zitten en toen deze wat strakker was gezet en 58 sproeier was het ploffen over met 68 ploft hij wel weer (bij vol gas en slaat dan af)
Het blok wat er nu onderzit is op een race zuiger na origineel. Met de 68 sproeier start ie helemaal niet meer.De luchtschroef staat op anderhalf en de stationairschroef kun je niet stellen want als ik het gas los laat slaat ie af.Er zit ook een standaard uitlaat onder.

Iemand enig idee wat er loos is.??|(
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top