Zenith wil niet goed lopen

dark_viper

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb net m`n zenith bij de brommerboer vandaan gehaald, ze hebben er een nieuwe zuiger in gezet (zaten krassen en een scheurtje in) cilinder gehoond en achterband vervangen.

Maar nu heb ik het probleem dat hij niet goed meer loopt, ik krijg `m alleen aan het lopen als ik met een boormachine start en flink gas geef.
Ik heb hem zo een tijdje laten lopen door met het gas te spelen als hij bijna uitviel. Nadat ik dat deed kwam er een beetje rook van m`n cilinder af en toen ik er een beetje kwijl op deed verdampte het meteen.

Ik heb het idee dat hij iets te warm word :).

Ik heb nog niet heel erg veel verstand van scooters, dus weet niet precies wat het probleem is.

Ik hoop dat een van jullie het me kan vertellen.

Alvast bedankt ;)

Advertisement - register to remove this

nou hij start alleen na langdurig aanzwengelen dat duidt op te weinig benzine, misschien hebben ze met de instellingen liggen spelen ..

voor het afstellen :

"tja als je een schema wilt hoe ik het doe bij een totaaaal ontregelde carburateur...

draai de hoofd schroef helemaal dicht daarna 3 volledige omwentelingen open,
de carburateurnaald dient dan wel op de middenstand te staan,

daarna ga je kijken rookt ie?
stottert ie?
roken is teveel bezine dus moet je dan de schroef open draaien voor meer lucht.
stotteren is teweinig bezine... dus dicht.

doet ie het neit goed op die stand dan moet je hem verzetten dit ligt ook weer aan of hij rookt of stottert.
omhoog is meer mengsel,
omlaag is minder mengsel,

denk eraan BLIJVEN proberen, lukt het niet gan dan eens kijken of je sproeier wel goed is......

dat was het wel zon beetje..."

groetjes bartjan

even een vraagje hoor, maarre zenith is luchtgekoeld, en als jij er makkelijk kwijl op kan doen............ heb je dan je koelkappen er wel op?
en dat je kwijl meteen verdampt is ook wel te verwachten, die cilinder die wordt loeiheet.
en als je wil weten wat er allemaal met je scooter gebeurt is zou ik eens naar de dealer bellen. kom je denk ik veel meer te weten dan waarna je beetje gaat zitten gissen. en je zegt zelf al dat je er geen verstand van hebt, dus als je dan zelf gaat liggen prutsen ben je straks veel verder van huis.

Back