Hallo Tuning giganten +ralf+, Ben nieuw hier op dit forum. Kan zelf aardig sleutelen maar heb wat meer ervaring met het zwaardere materiaal. Ik heb een tijdje zitten zoeken in de topics maar zie eerlijk gezegd de bomen in het scooterbos niet. Dus dan maar zelf eentje openen. Ik zit met een x aantal vraagjes over een Peug Zenith snor. Ik wil hier graag van jullie expertise gebruik maken9||6.
De Peug is van een vriendin van mij. Ze heeft hem al een paar jaar en rijdt woon werk +/- 2 km elke dag (3 x niks dus). Er staat 16.000km op de klok en ik vermoed 0 onderhoud aan gepleegd. Al geruime tijd (maanden) loopt ie steeds langzamer en rookt ie als mijn Opa. Op 'top' (20 km/h) voel je dat ie wisselend inhoudt / knijpt.
Ik vermoed zelf de auspuff. er komt weing druk meer uit en ziet er op zijn zachtst gezegd nogal mottig uit. Er hangt ook een flinke oliedrap uit/onder. Klopt ook aardig met het gebruik denk ik zo. Hij wordt nooit echt heet.
Zonder luchtfilterspons wil die bijna helemaal geen gas aannemen. Onder in het luchtfilterhuis zit ook een behoorlijke laag olie.
Mijn vraag is dus; Hebben jullie hier een beetje ervaring mee en zit ik met mijn vermoeden een beetje in de goede hoek? Oftewel waar denken jullie aan?
Een 2e vaag is; Als ik de uitlaat vervang, hebben jullie een tip voor een beetje betaalbare imitatie waarmee die ook misschien ff wat harder gaat lopen? Zie op 50cc.nl een ixil sport voor 80€. is dat wat?
Nu ik toch bezig ben wil ik gelijk kijken of ik wat begrensers eruit kan vissen? Zitten er bijvoorbeeld proppen in de inlaat / uitlaat o.i.d? Kan ik wat aan de vario veranderen zonder al te veel andere spullen nodig te hebben?
Graag hoor ik van jullie.
gr
M@D
De Peug is van een vriendin van mij. Ze heeft hem al een paar jaar en rijdt woon werk +/- 2 km elke dag (3 x niks dus). Er staat 16.000km op de klok en ik vermoed 0 onderhoud aan gepleegd. Al geruime tijd (maanden) loopt ie steeds langzamer en rookt ie als mijn Opa. Op 'top' (20 km/h) voel je dat ie wisselend inhoudt / knijpt.
Ik vermoed zelf de auspuff. er komt weing druk meer uit en ziet er op zijn zachtst gezegd nogal mottig uit. Er hangt ook een flinke oliedrap uit/onder. Klopt ook aardig met het gebruik denk ik zo. Hij wordt nooit echt heet.
Zonder luchtfilterspons wil die bijna helemaal geen gas aannemen. Onder in het luchtfilterhuis zit ook een behoorlijke laag olie.
Mijn vraag is dus; Hebben jullie hier een beetje ervaring mee en zit ik met mijn vermoeden een beetje in de goede hoek? Oftewel waar denken jullie aan?
Een 2e vaag is; Als ik de uitlaat vervang, hebben jullie een tip voor een beetje betaalbare imitatie waarmee die ook misschien ff wat harder gaat lopen? Zie op 50cc.nl een ixil sport voor 80€. is dat wat?
Nu ik toch bezig ben wil ik gelijk kijken of ik wat begrensers eruit kan vissen? Zitten er bijvoorbeeld proppen in de inlaat / uitlaat o.i.d? Kan ik wat aan de vario veranderen zonder al te veel andere spullen nodig te hebben?
Graag hoor ik van jullie.
gr
M@D