This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zend-apparatuur

Wij gaan deze zomervakantie meet een groep op vakantie met de auto's.
Maar omdat het erg vervelend en duur om constant met de mobiel elkaar op te bellen.Hadden we eigenlijk een idee om er een bakkie in de auto's te doen.
Maar aangezien wij er allemaal de ballen verstand van. Hebben wij heb een paar vragen:
Hoe zit het met bereik?
Hoe zit het met prijs/kwali verhouding?
De redelijke merken (niet de beste maar ook geen crap)
De bijdehorende antenne?(auto).

Ik weet zelf dat mijn oude buurjongen een president had vroeger.
En ik was ook al zo op marktplaats aan het kijken.
Maar weet niet echt waar dat ik op moet letten?
Kwa specificaties dan.

Last edited:
Re: zend-apperatuur

kheb een midland bakkie in me oto hangen, ding doet het goed, heb er zelf ook nie veel verstand van, maar wat mij vertelt is:

midland en president zijn goede bakkies
een bakkie hoort normaal 4 watt te zijn, gooi er een versterker (volgens mij ookwel eens kachel genoemd van een 30 watt achter en je haalt volgens mij wel een km of 10, 4 watt is iig voor autorijden(ga er niet vanuit dat je ver uit elkaar gaat rijden) genoeg, heb er zelf ook geen versterker achter zitten en had een antenne van een 1,5 meter op me dak staan naar essen(dies helaas nie van mij

aansluiten is verder ook kinderlijk eenvoudig, plus en min erop, en de rest past maar op 1 manier.

er is mij ook ooit vertelt dat je de zendknop niet moet indrukken als je geen antene hebt omdat je dan je bakkie kunt opblazen ofzo, maar da heb ik nog nie geprobeerd

das alles wat ik weet

ik heb nog een oude sm bak 4 wat met een broodje ertusse 350 en een linieair

waar je goed op moet letten is hoeveel watt die is meestal is een midland bak voor in de auto 4 watt nou ja het bereik is wel goed hoor heb met een 4 watt bak vanuit amsterdam oost amsterdam noord bereikt dus
nu met mooi weer haal ik utrecht
je moet wel je atenne goed in het midden van ej dakplaatsen

Ik heb redelijk wat met bakkies zitten vossen.

Ik had gewoon goedkoop 40 kanaals bakkie (150 gulden) maar een goeie attenne erbij (70 gulden) scheelt een hele hoop.
Standaard bereik ongeveer 3 a 4 km, als je een versterker erbij neemt, dan kan het veel meer worden. Versterker is wel illegaal...

Maar voor wat jij wil, is z'n standaard bakkie voldoende, koop er apart nog een goeie attenne bij, en je heb geen problemen en er veel plezier van.

[edit] fuck, ik zit nog onder f3mk3 ingelogd [edit]

Bedenk wel effe dat ze in de meeste landen verboden zijn om in je auto te hebben....(maakt niet uit hoeveel watt en met/zonder versterker)......duitsland en frankrijk bijvoorbeeld....en belgie ook meen ik....

dus een beetje ''verstoppen'' kan geen kwaad....

kheb wel goede eravring met deze dingetjes van Motorola:

bereik max. 3 kilometer,
Hier meer info.

Waren €100,- incl. bureaulader

Ik heb een keer samen met Mark (Mack) twee portofoontjes meegenomen, werkt leuk maar na 500m ofzo is het bereik echt weg. Dus je zult idd met mobilofoons of hoe heet dat moeten werken ben ik bang, is wel super tof trouwens, mensen kijken echt raar naar je bij benzinestation. :W

portofoons van motorola zijn vet ja... op mn vroegere werkplek in de haven hadden we die dingen ook... over het gehele werkterrein bereik km of 5 ofzo was dat...

Originally posted by Piojjo
portofoons van motorola zijn vet ja... op mn vroegere werkplek in de haven hadden we die dingen ook... over het gehele werkterrein bereik km of 5 ofzo was dat...

dan heb je 't wel over dingen van meer dan 1000 euro per stuk...

Ja, die dingen hadden we ook bij de jeugdbrandweer al liet je er een perongeluk stuiteren kon je je gelijk 50 x opdrukken.
NIET LEUK ...........bestwel offtopic!!!

bakkies verboden in duitsland in de auto:S? Zie ze vaak genoeg rijden!! (woon 5 min van duitsland af). En met een simpele kleef antenne kom je al ver genoeg om onderling te lullen met de auto. Evt een andere kleef antenne kopen want die dingen die std bijv. bij een premier bakkie bij zitten zijn brak. Kachel is geinig maar echt niet nodig om onder weg te lullen.

Originally posted by //\\//\\@$t€®
Heb vroeger ook een bakkie gehad... Met 4 watt haalde ik makkelijk 50 Km hemelsbreed. In de auto moet je dan zeker wel 15 km halen lijkt mij

ken iemand hier de nog geen 10 km hemelsbreed haalt me 4 watt. kan natuurlijk aan bak en/of antenne liggen natuurlijk.

50 km, is dat dan met gewone antene, of met richtgeval, maakt nogal verschil he

Jah idd met ene basis antenne, haalde ik met std bakkie ook arnhem (30km zeker) wel. En met een std antenne kwam ik ook nog wel zeker 5km dus moet genoeg zijn voor in de auto.

uhm een antron op me dak .. Ding koste toendertijd 170 gulden.. peik van de antenne reikte uit tot zo`n 18 meter. Heb ook wel eens met duitsland gelult er met belgie enz.. dat wel met versterker van 100 watt