This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zelf je cilinder tunen

r0lf

zeg maar rolf..
ik wil zelf eencilinder gaan tunen.. een beetje met de poortiming experimenteren.. welke freesjes moet ik daarvoor gebruiken met oog op het loslaten van de nicosylwand.?

en als ik wil polijsten en ik wil het "spiegel" effect krijgen waar en welk polijst middel moet ik dan gebruiken.?

wie kan helpen help me dan aub..
 
een maat van me had zijn athena ovaal getuned die had m onder iets breder gemaakt en wat hoger..
in toeren scheelde het nauwelijks wat maar in trekkracht best veel
waar is het beste dat je kan beginnen met frezen iedereen heeft het over omhoog maar ik neem aan dat de zijkanten zeker zo belangrijk zijn?
 
dat hangt er vanaf hoe breed je je toerengebied, en waar je je toerengebied wilt hebben.

graden is heel simpel, je krukas is rond, een circel heeft 360 graden. Nu draai je je krukas tot de (uitlaat)poort opent, dit is 0 graden, draai de krukas verder en verder tot de poort weer sluit, het aantal gemeten graden van een krukasomwenteling is dus de timing.

verder is er ook veel te vinden in de search, dan kan je zien hoe kleine bedrijfjes als bijv 3br begonnen zijn, die topics zijn ook best interessant om te lezen en van te leren.
 
frameprojectj said:
en ik snap het nog steeds niet helemaal van die graden?
het zal wel stom zijn mmaar kunnen jullie dat ook nog een beetje behandelen aub?


je moet niet persé in graden rekenen. Sommige mensen die gewend zijn om bv altijd speed te tunen kennen de ideale timmingen in mm voor bv c21
 
ik vind graden nauwkeuriger , zodra je bijvoorbeeld een cilinder van boven of onder afdraaid kun je niet meer in mm's rekenen..

de graden meet je met een gradenschijf , ook wel gebruikt om nokkenassen van een 4takt op tijd te zetten, verder is het zoals rs-ruud dus zegt.
 
Dat was ik dus

Ik heb nog poortmapjes er van:


Dit was dus echt een probeersel omdat ik me verveelde oid. Op de poortmap lijken de spoelpoorten erg brak, maar dat komt door de poormap zelf, irl zijn die gewoon netjes recht. Ik zal nu wel ongelooflijk worden afgebrand door mensen met verstand, maar daar kan ik gelukkig goed tegen

Er zat trouwes ook een piagio athena racing zuiger (1 dunne zuigerveer) in ipv een athena sporting am6 zuiger (2 vrij dikke zuigerveren)
 
kan je een gradenschijf gewoon bij een dealer halen?
dan ga ik eens wat proberen..
idd trebor

maar ik heb dit topic geopend om er iets van te weten te komen en te weten waar ik mee bezig ben hor markje...
en je moet ergens beginne..
thnx anyway voor alle antwoorden
 
een soort schuine overgang van spoelpoort naar cilinder , dus dat het niet haaks is (hoek spoelpoort/cilinder)

gewoon afwerken zegmaar , je moet het alleen niet zo hoog opvatten wat er allemaal bij staat , het lijkt heel wat zo , het word vaak een beetje overdreven neergezet..