mja , de manier waarop het gebracht word gaat het mij om , als je zoals nu 130 - 140 graden zegt.. 10 graden is een wereld van verschil , 130 graden is redelijk normaal.
verder is het zo dat een crossmotor vaak juist hoge spoelpoorten heeft , waardoor hij beter oppakt.
als je de inlaat op 120 graden bijv. zet zal ie piekeriger worden , ligt verder natuurlijk wel aan de rest van de cilinder en setup
het gaat mij erom dat al je mensen wilt helepn dat je dan niet zomaar wat zegt , of iig uitlegt waarom jij vind of denkt dat het zo is. ik kan raar om de hoek komen , maar ik probeer mensen de goeie kant op te sturen , ik bouw het meestal op ,ik begin bij het begin en dan komen we er langzaam wel uit , bij sommige dingen kom je niet uit omdat een brommer op afstand repareren nu eenmaal moeilijk is. tuning is nog moeilijker , maar het belangrijkste daaraan is dat je bij het begin begint , de basis dus. veel mensen gaan eerst vanalles "tunen" en dan pas vragen , ik zeg , eerst opbouwen , testen en dan pas verbeteren. en goed materiaal is belangrijk uiteraard